Toon posts:

Nieuwe high end game computer

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe computer te kopen. Het doel is vooral snel (online) gamen. Qua budget zit ik niet echt vast aan een bepaald bedrag. Natuurlijk moet de kwaliteit/prijs verhouding niet al te scheef liggen. Ik dacht aan het volgende. Ik moet er bij zeggen dat ik niet erg veel van hardware weet.

Processor AMD Athlon64X2 4200+ AM2 e. 199.5
Geheugen 2x Crucial 1GB DDR2 667Mhz e. 299
Videokaart Nvidia Point VGA 8800 GTX 768 mb e. 699
Moederbord Asus MBA Crosshair AM2 e. 249
Voeding Fortron 600 watt ATX e.119.5
Harde schijf Seagate 400 GB 7200 Sata2 16mb e. 186.5
Cooler Silentmaxx HDD silencer e. 49.5
Geluidskaart Sweex PCI 5.1 e. 9.5
DVD rewriter NEC 5170 DVD +/- Rewr 18x ZW e. 35
Installatie/Bezorging e. 75

Ik heb dit samengesteld op www.norrod.nl. Ik heb gekozen voor de dure videokaart omdat ik het belangrijk vind om spellen in een hoge resolutie zonder haperingen te spelen. Zijn er dingen die in dit systeem goed gekozen zijn of zijn er juist dingen die er zeker niet in moeten? Graag julie reactie

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
alles mooi snap alleen die Sweex niet in dit rijtje...

en volgens mij is je videokaart sneller als je CPU in dit geval...

[ Voor 39% gewijzigd door Vorkie op 18-11-2006 13:27 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
die voeding ken ik niet... Ik zou een 450 watt voeding nemen van een A-merk ipv een onbekend (voor mij althans) merk.

CPU is denk ik ook te zwak voor je videokaart, dan zou je beter iets in de richting van een 4800+ X2 of sneller kunnen nemen.

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Samenstelling ziet er netjes uit, alleen waarom nou een Sweex geluidskaart ? Als je over rotzooi praat dan is het sweex wel, pak dan een Audigy kaart :

Te laat :|

[ Voor 5% gewijzigd door -Thunder- op 18-11-2006 13:28 . Reden: te laat ]

Blij Met Wilco

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 07:38
Ik zou gaan voor een Conroe systeem. Deze zijn stukken sneller dan de X2 serie van AMD.
Google maar is naar: Core 2 Duo benchmarks

(nee, ben geen Intel fanboy, heb zelf de X2 4400+. Als ik nu een nieuw systeem zou kopen, dan is de Conroe gewoon de beste keus. Daar is geen discussie over mogelijk)

[ Voor 23% gewijzigd door mrFoce op 18-11-2006 13:30 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
1. Capslock uitzetten als je een draadje aanmaakt: Je zit nu te schreeuwen.
2. Verzin een titel die bij je onderwerp past (bijv "nieuwe highend game-pc voor iemand met geld teveel")
3. Op GoT is het de bedoeling dat je zelf je best doet om informatie te vergaren en dat je daarna pas vragen gaat stellen
4. Ook moet je bij het geven van een lijstje aangeven waarom je daarvoor hebt gekozen

4 redenen dus waaom dit draadje op slot gegooid kan worden. Als je nu je openingspost flink gaat aanpassen kan je dit dus voorkomen: Doe er wat mee.

Inhoudelijke kritiek:
gooi die domme geluidskaart eruit.
Ik durf wel aan dat je moederbord vast beter geluid voortbrengt dan dat sweex-ding. Als een moederbord van 250 geen top geluid voortbrengt, dan kan Asus beter stoppen met produceren....

Voor de rest wacht ik maar op je onderbouwing, of anders op t slotje...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 06:32
Hmm, ik zou toch een c2d nemen ipv je huidige keuze, krijg je meer voor terug dan je huidige keuze.

En misschien dat je beter een andere internetwinkel kan doen, want norrod is over het algemeen vrij duur. Dacht ik :>

En zoals gezegt, zou ik ook een andere voeding nemen.
Kijk anders hier ook even: Welke voeding heb ik nodig? Deel 15

veel te laat 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door kapert op 18-11-2006 13:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe verander ik de titel?

• Quacka
leonpwner1 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:27:
die voeding ken ik niet... Ik zou een 450 watt voeding nemen van een A-merk ipv een onbekend (voor mij althans) merk.
Voeding is prima hoor.
Al zullen er voor dat geld betere te vinden zijn.
We hebben t hier niet over een sweex-voeding zover ik weet.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Kan je niet.

Blij Met Wilco

• Avalaxy
Hoezo neem je eigenlijk een HD silencer, maar geen 'custom' coolers voor je CPU en Videokaart?

edit: nieuwe high end game computer wat is dit nou :S Je maakt maar gewoon vrolijk een nieuw topic aan??? Via topicreport kun je ook een titelfix aanvragen.

[ Voor 50% gewijzigd door Avalaxy op 18-11-2006 13:38 ]

• rapture
  • Laatst online: 16:06

rapture

Zelfs daar netwerken?

gideon82 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:28:
Ik zou gaan voor een Conroe systeem. Deze zijn stukken sneller dan de X2 serie van AMD.
Google maar is naar: Core 2 Duo benchmarks

(nee, ben geen Intel fanboy, heb zelf de X2 4400+. Als ik nu een nieuw systeem zou kopen, dan is de Conroe gewoon de beste keus. Daar is geen discussie over mogelijk)
Ik zou ook eerder een Conroe aanraden, ze zijn sneller en redelijk goed geprijst.
* rapture heeft een Athlon 64 X2 3800+, van de tijd toen AMD de betere dualcores had.

Ik zie een rij peperdure onderdelen en een valse noot in de vorm van Sweex-geluidskaart (kan je even goed onboard sound gebruiken).

Eerst moeten we jouw gebruikersprofiel kennen voordat we aan advies kunnen beginnen. Ja, welke computergebruiker ben je dan? Waar liggen de prioriteiten? Wat is minder belangrijk? Mag de koeling het geluid van een gemiddelde straaljager evenaren of juist niet? Budget? Balanceren richting...? Eisenpakket? Exacte details over jouw gebruik (de ene Battlefield 2 speler is de andere niet, net zoals de ene Photoshopper is de andere niet)? Ben je een CS'er, die een moordgeluidskaart nodig heeft om 2x beter de vijand te lokaliseren? Uiteindelijk moet je je onderdelen keuze kunnen rechtvaardigen/verantwoorden. Wat is jouw huidig systeem? Wat ontbreekt er zoal? Hoeveel winst/verbetering verwacht je met dit systeem? ...
voorbeeld van mijn topicstart over MCT'ers die een laptop nodig hebben

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 18-11-2006 13:46 ]

• Quacka
zet dat ff in je openingspost, dan verandert een mod het wel voor je. (zolang je maar duidelijk aangeeft dat je een fout hebt gemaakt en de rest van je post ook verandert)

Verwijderd

Topicstarter
sorry jongens, dit was mijn eerste post op dit forum. Ik heb geen kwade bedoelingen. Ik wil alleen wat advies. En ja, het is mijn fout dat ik een te grote titel heb gebruikt.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

nieuwe high end game computer

En dan maak je een 2'e topic alleen met een andere titel :x

Blij Met Wilco

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Lees dan ook Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? maar eens goed.

ARME AOW’er

• Avalaxy
linksbovenin, het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif icoontje. Vraag daarmee een titelfix aan ;)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Je pc staat niet echt helemaal in verhouding met elkaar ;) . Een E6600 is de beste keus vind ik, als je voor een 8800GTX wilt gaan. Als je dat niet kan/wilt betalen, zou ik een 8800GTS nemen met een e6600. Maar het liefst natuurlijk een 8800GTX met een e6600 he :D . Het is 'maar' 100 euro duurder.

En dan zou ik voor het asus p5b deluxe moederbord gaan :) . Ook een stukje goedkoper.

Verder zijn er voor die prijs wel betere voedingen te krijgen volgens mij.

En ik denk dat je die geluidskaart wel weg kunt halen, die is niet beter dan het onboard geluid.

En kan je het zaakje zelf niet installeren?
kapert schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:31:
En misschien dat je beter een andere internetwinkel kan doen, want norrod is over het algemeen vrij duur. Dacht ik :>
Hier ben ik het ook wel mee eens. Die harde schijf is echt duur!

[ Voor 12% gewijzigd door hello_moto op 18-11-2006 14:05 . Reden: typo's :(, aanvullingen ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en gaat derhalve op slot. Op GoT verwachtten wij dat je eerst zelf onderzoekt welk systeem je gaat kopen. Heb je dan alsnog specifieke vragen waar je écht niet uit komt dan kun je een topic starten mits de titel volgens de policy is. Uiteraard verwachten wij dan ook een motivatie voor de gekozen onderdelen en goede vragen. Bij dat laatste doel ik dus niet op vragen als 'past dit bij elkaar' en 'zal ik een Intel Core 2 Duo E6400 of E6600 nemen?'.

Wat betreft prestatie analyse: Begin voor zowel de processor als de videokaart eens bij de Tom's Hardware CPU / VGA charts. Indien je op basis daarvan een leuke kaart hebt gevonden kun je altijd nog even wat reviews bij bv. Anandtech of X-bit labs doorlezen (een kijk op een product door iemand anders is nooit verkeerd :z).

Wat betreft compatibiliteit: Bekijk de productpagina's van de fabrikant van het gekozen onderdeel. Naast dat doe je er verstandig aan om m.b.v. de GoT Search en thirdparty zoekmachines zoals Google te zoeken naar ervaringen. Over menig moederbord, processor en geheugen zijn ervaringen te lezen en a.d.v. kun je ongv. bepalen hoe een moederbord zal overclocken en welke geheugenmodules goed draaien :).
leonpwner1 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:27:
Als je het niet kent kun je dan eerst even informatie zoeken over de PSU alvorens je gaat blaten dat iemand een andere PSU moet gaan kopen?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.