Geheugen kaduuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:40
Ik heb nu sinds 2 weken deze setup draaien:

Intel Core2Duo E6400
MSI P965 NEO-F
MSI NX9700GTO
GeIL DDR2 Series 2048 MB, PC4300, 533 MHz, 4
+nog wat hardeschijf gedoe.

Nu gaat het dus om het geheugen:

Toen ik mn PC gister wilde aanzetten kreeg ik continu lange piepen: Geheugen... Dus ik het reepje wat in slot 3 zat eruitgehaald en jawel: hij boot normaal, slot 1 omgewisseld met het reepje wat eerst in 3 zat en weer lange piepen, dan schijf ik ze allebij op naar slot 2 en 4 en dan boot ie wel maar wil ie niet doorstarten, verder nog veel combinaties geprobeerd maar het blijft: reepjes afzonderlijk: doen het, als ik ze bij mekaar zet doen ze het niet...

Wie weet wat hier aan de hand is?

Joejoe!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat zegt de QVL van je moederbord over compatible geheugen?

• DonMetal
Exorcist schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:56:
Wat zegt de QVL van je moederbord over compatible geheugen?
Ik heb het al 2 weken zonder problemen draaien dus het zou toch goed moeten zijn neem ik aan?

Joejoe!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
wat zegt memtest86?

PSN: djmurcielago

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DonMetal schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:52:
[...]

Ik heb het al 2 weken zonder problemen draaien dus het zou toch goed moeten zijn neem ik aan?
Ja, sorry, overheen gelezen :)

Evt. BIOS reset geprobeerd?

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 21:39
*Geheugen even proberen in een andere pc, Als hij wel boot even memtest86+ erop loslaten.
*Geheugen op alle mogelijke manieren in je eigen pc stoppen
*Geheugen wss kapot .. ff rma aanvraag doen

Verwijderd

Ik sluit me aan bij ^^^^
MSI NX9700GTO
Je mobo kan niet overweg met de GeForce 9 Series :+

• DonMetal
SmoothTweaker schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 15:40:

*Geheugen even proberen in een andere pc, Als hij wel boot even memtest86+ erop loslaten.
geen optie: we hebben hier thuis 2 pc's en die anders zit op DDR1
Gedaan, staat in TS hoe dat zit.
Zal denk ik de laatste optie zijn, het is dan zeker niet mogelijk dat ene latje wat vervelend doet apart te RMA'en, was 1 setje...

Joejoe!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Lijkt me toch het eerste wat je doet, zelfs voor je een topic gaat openen
Modbreak:Post on-topic, vriendelijk en behulpzaam - of post niet :/

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 18-11-2006 17:03 ]

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
wat zegt memtest86? :P zou meer inzicht in de zaak kunnen geven ;)

offtopic:
Was trouwends mijn vorige bericht nog aan het editen, zag namelijk dat het onduidelijk was

[ Voor 77% gewijzigd door datkanveelbeter op 18-11-2006 17:34 ]

• DonMetal
Als ik het latje wat volgens mij de problemen veroorzaakt er in zet, kan ik nooit in memtest komen..

Joejoe!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DonMetal schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 19:41:
Als ik het latje wat volgens mij de problemen veroorzaakt er in zet, kan ik nooit in memtest komen..
Als DIMMs het afzonderlijk doen maar samen niet (je TS is niet extreem duidelijk op dat vlak), dan wijst het niet op een compatibility issue of brakke DIMMs, eerder op te strakke timings en/of te zwaar beladen bus.

Doe dus aub alsnog wat in het PMG beleid staat en post even de timings die je nu ingesteld hebt staan en de voltage waarop die DIMMs draaien. Mogelijk is de voltage net iets te laag ingesteld (SPD kan timings aangeven maar niet voltage, geheugenspecs moeten uitwijzen welke voltage vereist is - als je die niet handmatig instelt, proberen ze gewoon op default te draaien), mogelijk de timings te strak. Geef ook even duidelijk aan hoeveel en wat voor DIMMs je hebt - 4x 512? 2x 1024? 2x 2048?

Oslik blyat! Oslik!

• DonMetal
dion_b schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:50:
[...]

Als DIMMs het afzonderlijk doen maar samen niet (je TS is niet extreem duidelijk op dat vlak), dan wijst het niet op een compatibility issue of brakke DIMMs, eerder op te strakke timings en/of te zwaar beladen bus.

Doe dus aub alsnog wat in het PMG beleid staat en post even de timings die je nu ingesteld hebt staan en de voltage waarop die DIMMs draaien. Mogelijk is de voltage net iets te laag ingesteld (SPD kan timings aangeven maar niet voltage, geheugenspecs moeten uitwijzen welke voltage vereist is - als je die niet handmatig instelt, proberen ze gewoon op default te draaien), mogelijk de timings te strak. Geef ook even duidelijk aan hoeveel en wat voor DIMMs je hebt - 4x 512? 2x 1024? 2x 2048?
Het is dus gewoon 2x1024 MB, voltage wat op geheugen zelf staat is 1.8V, timings: 4-4-4-12 ik zal zo ook eens in de BIOS kikken wat ie daar aangeeft want daar heb ik niet op het voltage gelet...

/edit: In de BIOS stond het voltage op 1.85, dit heb ik teruggezet naar 1.8, daarna heb ik het andere latje erbij gezet en nog steeds hetzelfde probleem.

En als ik dat ene (defecte?) latje er alleen in zet start ie gewoon niet door.

[ Voor 10% gewijzigd door DonMetal op 19-11-2006 00:22 ]

Joejoe!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, dan is die ene DIMM gewoon dood. Als jij er verder niets raars mee uitgespookt hebt en hij in garantie is, contact opnemen met leverancier...

Oslik blyat! Oslik!

• DonMetal
Dan zal ik zeker allebei de reepjes terug moeten sturen want ze zaten samen verpakt, balen, in die tijd kan ik dus geen CoD2 spelen...

Joejoe!

Pagina: 1