Hallo,
Sinds kort draai ik, van wat men zegt de final versie van Vista, in dual boot systeem.
Alles draait perfect, echter heb ik grote problemen met mijn verbinding.
Surfen gaat prima, maar de volgende dingen lukken nauwelijks, en zijn met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen:
- ik kan geen msn gebruiken, "Foutcode: 80072ee7 - Het aanmelden bij MSN Messenger is mislukt,
omdat de service tijdelijk niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw.
Dit gebeurd bij diverse versies van msn. terwijl als ik boot naar XP probleem weg is.
Als ik diagnose doe gaat het mis bij DNS en keypoorten...
webmsn werkt wel.
- Remote desktop: kan wel pcs overnemen, maar mijn eigen pc overnemen lukt niet.
Ook pingen naar bv www.google.nl lukt niet.
- Torrent/p2p/dc++ Ik kan niet downloaden, krijg melding: cant create socket.
- FTP, ik kan alleen via iexplore ftps benaderen, elk ander programma gaat het mis.
(bv: leechftp, flashfxp)
Het lijkt allemaal met elkaar te maken te hebben.
Mij instellingen staan zover ik weet gewoon goed, en niet anders dan bij een normale XP installatie.
Ik heb firewall uiteraard gewoon uitstaan.
Ook onder een ander account doet dit probleem zich voor.
Mijn vraag dus: wat zou dit nu in godsnaam kunnen zijn?
We hebben nu inmiddels behoorlijk wat uren erin gestoken, en zijn een beetje door de mogelijkheden heen...
Misschien overbodig maar mijn specs:
Windows Vista, Final
s939 amd64 3500mhz
1024 Mem
Sapphire x800xtpe
Sinds kort draai ik, van wat men zegt de final versie van Vista, in dual boot systeem.
Alles draait perfect, echter heb ik grote problemen met mijn verbinding.
Surfen gaat prima, maar de volgende dingen lukken nauwelijks, en zijn met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen:
- ik kan geen msn gebruiken, "Foutcode: 80072ee7 - Het aanmelden bij MSN Messenger is mislukt,
omdat de service tijdelijk niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw.
Dit gebeurd bij diverse versies van msn. terwijl als ik boot naar XP probleem weg is.
Als ik diagnose doe gaat het mis bij DNS en keypoorten...
webmsn werkt wel.
- Remote desktop: kan wel pcs overnemen, maar mijn eigen pc overnemen lukt niet.
Ook pingen naar bv www.google.nl lukt niet.
- Torrent/p2p/dc++ Ik kan niet downloaden, krijg melding: cant create socket.
- FTP, ik kan alleen via iexplore ftps benaderen, elk ander programma gaat het mis.
(bv: leechftp, flashfxp)
Het lijkt allemaal met elkaar te maken te hebben.
Mij instellingen staan zover ik weet gewoon goed, en niet anders dan bij een normale XP installatie.
Ik heb firewall uiteraard gewoon uitstaan.
Ook onder een ander account doet dit probleem zich voor.
Mijn vraag dus: wat zou dit nu in godsnaam kunnen zijn?
We hebben nu inmiddels behoorlijk wat uren erin gestoken, en zijn een beetje door de mogelijkheden heen...
Misschien overbodig maar mijn specs:
Windows Vista, Final
s939 amd64 3500mhz
1024 Mem
Sapphire x800xtpe