Vreemde praktijken met vista

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-03 18:16
Hallo,

Sinds kort draai ik, van wat men zegt de final versie van Vista, in dual boot systeem.
Alles draait perfect, echter heb ik grote problemen met mijn verbinding.

Surfen gaat prima, maar de volgende dingen lukken nauwelijks, en zijn met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen:

- ik kan geen msn gebruiken, "Foutcode: 80072ee7 - Het aanmelden bij MSN Messenger is mislukt,
omdat de service tijdelijk niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw.
Dit gebeurd bij diverse versies van msn. terwijl als ik boot naar XP probleem weg is.
Als ik diagnose doe gaat het mis bij DNS en keypoorten...
webmsn werkt wel.

- Remote desktop: kan wel pcs overnemen, maar mijn eigen pc overnemen lukt niet.
Ook pingen naar bv www.google.nl lukt niet.

- Torrent/p2p/dc++ Ik kan niet downloaden, krijg melding: cant create socket.

- FTP, ik kan alleen via iexplore ftps benaderen, elk ander programma gaat het mis.
(bv: leechftp, flashfxp)

Het lijkt allemaal met elkaar te maken te hebben.
Mij instellingen staan zover ik weet gewoon goed, en niet anders dan bij een normale XP installatie.
Ik heb firewall uiteraard gewoon uitstaan.
Ook onder een ander account doet dit probleem zich voor.

Mijn vraag dus: wat zou dit nu in godsnaam kunnen zijn?
We hebben nu inmiddels behoorlijk wat uren erin gestoken, en zijn een beetje door de mogelijkheden heen...

Misschien overbodig maar mijn specs:

Windows Vista, Final
s939 amd64 3500mhz
1024 Mem
Sapphire x800xtpe

:/

Verwijderd

ik denk dat het door sapphire komt

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
roT- schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:47:
Hallo,

Sinds kort draai ik, van wat men zegt de final versie van Vista, in dual boot systeem.
stond dat niet op de doos dan?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

¿que?

Kun je die even uitleggen?

@ TS:
Heb je die software ook met elevater rechten (run as administrator) geinstalleerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Door Sappihire?
Ik heb wel mn m'n 7600gs dat ik dikke artifacts heb bij 3dmark05. (Heb verder niks nog getest)
Laatste Vista x86 drivers erop.

Dat msn aanmeld probleem had ik ook, maar daarna klikte ik weer op aanmelden en toen deed ie het ineens wel.

Goedkoop bellen via VoIP

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 21:25
alt-92 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:51:
[...]

¿que?

Kun je die even uitleggen?

@ TS:
Heb je die software ook met elevater rechten (run as administrator) geinstalleerd?
Ik denk dat dat een subtiele hint was dat we meer aan software specificaties hebben dan hardware specificaties ;)

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
BasieP schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:49:
[...]

stond dat niet op de doos dan?
hij zegt het waarschijnlijk zo omdat het op de doos in het engels staat :D

probeer eens winsockfix te draaien, of kan vista daar nog niet mee overweg.
wat gebeurd er als je statische dns configureerd?

• roT-
Ja ik verdenk de sapphire ook, alleen wil mijn vriendin nog niet snappen dat ik nu een nieuwe VGA nodig heb. Mischien denkt ze er anders over als ze tijdje geen msn heeft gebruikt :+

De doos: Heb ik er niet bijgekregen, misschien toch maar eens contact opnemen met de MS helpdesk...

Rechten: deze staan goed, ik ben gewoon administrator, en user control staat uit.

Netwerk verbinding keihard instellen: geen resultaat geboekt.
Ik verdenk zelf ipv6 oorzaak van deze ellende.

Mijn andere lanpoort, nvidia lan, krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat, ook niet als ik hem handmatig instel. gebruik nu realtek giglan.

Ik ben me er van bewust dat dit een enorm vervelend probleem is, en lastig valt te beoordelen zo op afstand.

Ik hoef me uiteraard niet te verontschuldigen waarom ik final vista draai...

Ik draai deze versie overigens met een beta key. Echter krijg ik vista niet geactiveerd, kan namelijk geen verbinding met MS server krijgen :/

Ik weet niet wie al de final heeft geprobeerd van vista, maar wij hebben sterk het idee dat dit absoluut nog niet de final versie is :P

[ Voor 52% gewijzigd door roT- op 18-11-2006 13:07 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

GH45T schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:53:
Ik denk dat dat een subtiele hint was dat we meer aan software specificaties hebben dan hardware specificaties ;)
oh :+ ik vond het verdacht veel op een onzinnige post lijken namelijk :)

Geen extra Firewall software geinstalleerd toevallig?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• roT-
Nee, nauwelijks software van derden geinstalleerd...

@ GH45T..wat zou je nog aan specs van betreffende software willen hebben dan?

[ Voor 43% gewijzigd door roT- op 18-11-2006 13:11 ]

• scartissue
  • Niet online
Ik had last van soort gelijke problemen. Maar dan in RC2. Zodra ik ipv6 had uitgezet werkte alles prima...

• roT-
scartissue schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:13:
Ik had last van soort gelijke problemen. Maar dan in RC2. Zodra ik ipv6 had uitgezet werkte alles prima...
Heeft hier helaas geen resultaat, ipv6. heb uninstall gedaan, en het vinkje gewoon weggehaald...
Ook opnieuw installeren van mn realtek chipje heeft geen nut

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Sinds kort draai ik, van wat men zegt de final versie van Vista,...
Als je een MSDN-abonnement hebt en je hebt hem daar gisteren gedonwload, dan zal het wel de final zijn ja. Anders is het illegaal.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• roT-
Jongens, in plaats van een hele nutteloze, offtopic discussie opstarten of ik mijn versie wel of niet legaal heb, kunnen we ons niet beter bezig houden met waarin wij goed zijn en plezier in hebben?

Wellicht dat mensen in de toekomst er nog wat aan gaan hebben.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, punt is een beetje dat je met een gewarezede versie geen enkele garantie hebt op een goede werking (en sowieso geen support)...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 20:46
Wat een gezeik, dit soort problemen horen in de gratis verkrijgbare RC1/RC2 niet eens te zitten.
Firewall ook al een keer uitgezet ?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

alt-92 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:04:
Mja, punt is een beetje dat je met een gewarezede versie geen enkele garantie hebt op een goede werking (en sowieso geen support)...
Zou je anders toch niet (goed) krijgen :') (op updates na)

offtopic:
Van die user account controller word ik trouwens stront ziek, bij elk dingetje dat je opent moet je permisie geven. Ook al is het van Windows zelf |:( (Device Manager bv)
Het zal wel ergens uit te zetten zijn maar bij msconfig/services.msc zie ik het niet staan iig :P

[ Voor 36% gewijzigd door MensionXL op 18-11-2006 14:22 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:59

DataGhost

iPL dev

alt-92 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:04:
en ook geen garantie dat het installatiemedium niet al stampvol rommel zat die in werking is getreden voordat Vista's 'security features' daar iets tegen konden doen. Blijft het feit dat er nog zat rommel is die in user-mode zonder enig probleem kan draaien. Het kan trouwens ook zo zijn dat het installatiemedium corrupt is en dat je daardoor wat probleempjes ervaart.
TS: Het lijkt dus op een probleem met je netwerkstack, wellicht is die corrupt oid.

[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 18-11-2006 14:27 ]

• roT-
MensionXL schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:19:
[...]

Zou je anders toch niet (goed) krijgen :') (op updates na)

offtopic:
Van die user account controller word ik trouwens stront ziek, bij elk dingetje dat je opent moet je permisie geven. Ook al is het van Windows zelf |:( (Device Manager bv)
Het zal wel ergens uit te zetten zijn maar bij msconfig/services.msc zie ik het niet staan iig :P
start, instellingen,CP, user accounts ---> user control off
(werk niet onder domein) :)

@ dataghost, dankjewel voor de je waardevolle tip, ik ga er eens mee aan de slag

[ Voor 6% gewijzigd door roT- op 18-11-2006 14:32 ]

Verwijderd

...
Misschien overbodig maar mijn specs:

Windows Vista, Final
s939 amd64 3500mhz
1024 Mem
...
Misschien niet stabiel overgeclockt :+

Nee sorry, niet grappig, nee sorry ik kan je niet helpen, ik vind het ook beetje raar :o

Verwijderd

Groene stroom zeker..!?
Bekend probleem onder RC 1

• roT-
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:34:
[...]

Misschien niet stabiel overgeclockt :+

Nee sorry, niet grappig, nee sorry ik kan je niet helpen, ik vind het ook beetje raar :o
sssst kan ik helemaal mijn garantie vergeten...

@tele4pc kun je dat roken?

maar respect voor jullie humor, ik wou dat ik grappig kon zijn, theo maassen is er nix bij :D

[ Voor 17% gewijzigd door roT- op 18-11-2006 15:11 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit gaat echt helemaal nergens meer heen, er zit veel te veel offtopic gezeik tussen om nog iets mee te kunnen :)

roT- open even een nieuw topic waarin je vanaf het begin af aan al aangegeven hebt wat je geprobeerd en gedaan hebt, zeker die zaken als een inkomende remote desktop die niet functioneert is bv. iets waar je veel te weinig informatie over geeft :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.