Kluwer College Bundel CD 05/06 doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij een Kluwer College Bundel (wetboek) krijg je een CD-rommetje. Hiermee kun je de wettenbundel op de PC raadplegen als je je echte exemplaar even niet bij de hand hebt. Ik heb de versie 2005-2006, die is dus een jaar oud. Nou blijkt deze het dus niet meer te doen omdat hij verlopen is, aldus het programma. Dat vind ik geen stijl maar goed, het is nou eenmaal zo. Nu heb ik op een PC waar nooit het programma op gestaan heeft de klok van tevoren naar 2005 gezet, de software geïnstalleerd, het programma opgestart, en wéér weigert hij me toegang te geven wegens dezelfde reden. Hoe kan dit nou? Ik heb wel een internetverbinding, zou hij de tijd van internet halen of wellicht naar huis bellen? Ik heb ook het programma gedeïnstalleerd en weer geïnstalleerd zonder netwerkkabel er in, dit helpt ook niet maar hij kan natuurlijk bij de 1e install al ergens nog een bestandje opgeslagen hebben waarvan ik niet weet waar het staat.

Ik ben gewoon benieuwd hoe dit technisch mogelijk is.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:48
Je hebt kans dat hij inderdaad via internet iets checkt. Kun je oplossen door dit in bijvoorbeeld in VMware eens te testen. En dan zonder netwerk te draaien.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:14

Pierre

Van nature lui!

Wat ik wel weet van Kluwer software is dat het een drama is om het te installeren, bij ons op kantoor hebben we heel veel van Kluwer toegangkelijk via het netwerk.

Je moet je als beheerder in duizend bochten wringen om eea eens normaal en lekker te installeren.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.