Toon posts:

2-PC netwerk vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag 2 PC's aan elkaar koppelen (een Win'95 en een Win'98 machine) zodat we met 2 personen (2 PC's) de drives van beide PCs kunnen gebruiken voor multimedia design (Photoshop, Dreamweaver, Flash, etc).

Het beste lijkt me hiervoor 2 netwerk kaartjes te kopen. Maar heb er toch nog een aantal vragen over:
* Heeft het zin om een 100 Mbps kaartje te gebruiken ipv 10 Mbps?
* Worden PC's hierdoor veel langzamer?
* Moet ik nog extra software aanschaffen?
* bestaan

Tenslotte: wat is de beste netwerk kaart voor een dergelijke oplossing tegen acceptabele prijs?

alvast bedankt,
activenl

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Edimax kaartje 100Mbit.

Voor grote bestanden is 100Mbit wel lekker, alleen is het voor thuis gebruik wel overkill.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 15:21

Metzie

Nyaano !

Voor normaal gebruik is 10mbit zat.
Je kan in principe gewoon cheapo realtek-kaartjes kopen, met een crosscable erbij.
Je pc's zullen niet zozeer langzamer lopen, waaschijnlijk wel iets minder snel booten omdat ze het netwerk aan moeten melden.

Dricesharing werkt standard in windows, daar hoef je dus geen extra software voor aan te schaffen.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 11:15 schreef activenl het volgende:
Hallo,

* Heeft het zin om een 100 Mbps kaartje te gebruiken ipv 10 Mbps?
* Worden PC's hierdoor veel langzamer?
* Moet ik nog extra software aanschaffen?
* bestaan
Tuurlijk heeft 100 Mbit zin. Je bestanden zijn sneller op hun plaats van bestemming zal ik maar zeggen en je bent op de toekomst voorbereid.

Van 10 Mbit kaartjes word de boel niet ontzettend veel trager nee, hangt ervan af of de bestanden die je overzend groot zijn of niet.

Je hoeft geen xtra software aan te schaffen nee.

Het goedkoopst is 2 cheapo 100 Mbit kaartjes te kopen en een zogenaamde "cross-over" kabel bij de computerboer om de 2 PC's met elkaar te verbinden...

• Contagion
  • Laatst online: 13:07
Ik zou inderdaad voor die Realtek kaartjes gaan, halen nog makkelijk 6mb/sec bij goede configuraties en ze kosten hier 27,50 per stuk, dat is 2,50 meer dan de 10mbit's ;)

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

gvd, ik heb net 2x 40,- (10mbit) + 25 voor cross gekocht :/
En jij zegt, 2x 27,50- (100 mbit) ..
ZUIG
morgen eff terugbrengen dan maar.

http://mrfloris.com

• Contagion
Ja maar dat is ook wel goedkoopste wat ik weet hoor, maar iets van 35 gulden kan ook wel. Moet je ff in pricewatch op tweakers.net kijken daar staan ook wel goedkope. Die crosscable heb ik overigens zelf gemaakt. Dat is wel wat goedkoper, 60ct/meter voor de kabel en de plugjes kosten iets van 35 cent.

Is wel speciale studentenprijs hoor :7

Verwijderd

Topicstarter
Zeg bedankt voor de snelle reacties...

Als ik het goed begrijp kan ik voor nog geen honderd gulden klaar zijn met 2x100 Mb Realtek kaartjes en cross-kable.

Waar zijn die dingen te koop? Op de pricewatch kon ik niets vinden.

Waarom zijn die 3Com en Edimax kaartjes zoveel duurder?

activenl

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 01 februari 2001 11:43 schreef activenl het volgende:
Zeg bedankt voor de snelle reacties...

Als ik het goed begrijp kan ik voor nog geen honderd gulden klaar zijn met 2x100 Mb Realtek kaartjes en cross-kable.

Waar zijn die dingen te koop? Op de pricewatch kon ik niets vinden.

Waarom zijn die 3Com en Edimax kaartjes zoveel duurder?

activenl
Edimax is niet duur, die maken gebruik van realtek chip.

Heb de 10 Mbit gekocht voor 25 gulden :):):):):):

Die van 100MBit is maar een tientje duurder.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Contagion
Omdat 3com levenslange garantie geeft voor zover ik weet. Maar die realteks zijn echt niet slecht.

Zie inderdaad niet de realteks in pricewatch waarschijnlijk omdat het merk van de kaart dan target of trust is ofzo maar met realtek chipset.

Tja ff zoeken dus of gewoon niet moeilijk doen en deze houden, met verzendkosten en al dat uitgezoek ben je waarschijnlijk niet goedkoper af.

• VlaFlip
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

VlaFlip

format c: , weg d'r mee!!

3com is gewoon een veel beter kaart...
minder processor load
meer opties om in te stellen
betere garantie
hogere transfer rate
makkelijker te configgen

maarja daar betaal je ook bakken met geld voor...
voor thuis nogal overkill
thuis/klein kantoor roeleert realtek
middel tot huge bedrijven: 3com of intel

Geef je muis af en toe een stukkie kaas

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

VlaFlip: dat _was_ vroeger zo. Tegenwoordig maakt het allemaal minder uit. Heb btw een jaar geleden in de c't (^C!T) een vergelijking gelezen en daar kon je zien dat het bijna niks uitmaakt (en zelfs die realteks sneller waren).

CPU gebruik valt ook erg mee.

Wat wel zo is, is dat 3Com levenslange garantie geeft. Een vriend van me kreeg zo een nieuwe 100Mb opgestuurd toen ie een 2e handse kapotte op de kop had getikt :)

Ik werk hier zelf met 3C905 3coms en met Edimax 10/100 en ik moet zeggen dat ik geen problemen heb met die Edimaxen tot nu toe met inbouwen. Ik kan die kaarten voor 25,- krijgen, maar gewoon in de winkel b.v. bij Memo zijn ze 37,- En dat is dan een versie _met_ WOL.

Nog ff ontopic: Neem 100Mb. 3Coms zijn overdone dus gewoon goedkope en dan een crosscable ertussen.

*insert signature here

Verwijderd

www.alternate.nl

ƒ 29,- ex. voor een NIC (100 Mbit), al ervaringen mee, uitsluitend positief en SNEL!
Pagina: 1