Toon posts:

Hangproblemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al sinds de aankoop van mijn pc last van hangproblemen. de computer blijft gewoon hangen, op willekeurige tijdstippen, vooral als er iets als muziek draait. het vreemde is dat als hij blijft hangen, dat de volgende keer dat ik hem opstart (meteen erna dus) hij vrijwel altijd weer blijft hangen, terwijl hij soms gewoon uren achter elkaar blijft werken.

ik heb een memtest uitgevoerd om te kijken of het aan het geheugen kan liggen, maar nou ben ik nogal een memtest n00b, dus vroeg ik me af of iemand me ff kon helpen bij de resultaten (uit de FAQ van memtest/tweakers kon ik niet goed opmaken of er nou fouten inzitten of niet).

dit had ik op mijn scherm toen ik hem bij de vijftiende pass afsloot:

L1 cache: 128K 18125 MB/S
L2 cache: 512K 4503 MB/S
memory: 2047M 1878 MB/S
Chipset:

walltime
17:07:00

cached
2047

rsvdMem
1292K

Memmap
e820-std

cache
on

ecc
off

test
stdd

pass
15

errors
0

ecc errs

het geheugen dat in mijn computer zit:
OCZ 2048MB DDR2 (2x 1GB) PC4200 CL4 Dual Channel Kit Value Pro ( http://www.ocztechnology....e_pro_series_dual_channel )

het vreemde vond ik dat de chipset niet ingevuld was, wat wel het geval was op het screenshotje van www.memtest.org. kan dit een probleem zijn geweest, of zou het aan mijn BIOS instellingen moeten liggen? ze staan nu gewoon op standard

ik heb al eens een mail naar cool-prices gestuurd (daar heb ik hem gekocht), daar zeiden ze dat ik het geheugen op 2.10 volt moest laten draaien, maar dat hielp dus niet...

de rest van mijn pc:

AMD Athlon 64 X2 4200+ (AM2, 2,2 GHz, 640KB)
MSI K9N Neo-F, nForce 550 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
BenQ DW1655 16x (Dual-layer, LightScribe, Zwart, BULK)
Nec 1,44 mb Floppydrive Zwart € 5,40 1 € 5,40
Asus GeForce 7900 GTX 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GTX⁄2DHT
Antec Case Sonata II Black ATX MidiTower True Power 450W
Maxtor 250GB SATA II 7200RPM 16MB Diamond Max 10

als iemand me zou kunnen helpen, zou ik erg blij zijn _/-\o_

mvg,
Wouter

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Errors 0 zegt genoeg toch? Je geheugen zal ws goed zijn.

Hoe zijn de voltages van je voeding?
Heb je de chipsetdrivers van je moederbord geïnstalleerd?
Evt. herinstallatie Windows geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
herinstallatie windows heb ik al eens gedaan, hielp niet. voltages van mn voeding, moet ik daarvoor in de BIOS zijn, of kan ik die ook ergens anders zien? alle meegeleverde drivers heb ik geïnstalleerd, lijkt me dat het daaraan niet kan liggen....

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:03:
herinstallatie windows heb ik al eens gedaan, hielp niet. voltages van mn voeding, moet ik daarvoor in de BIOS zijn, of kan ik die ook ergens anders zien? alle meegeleverde drivers heb ik geïnstalleerd, lijkt me dat het daaraan niet kan liggen....
Je kunt in de meeste BIOSsen wel de voltages terugvinden. Let goed op je 12V, die mag niet meer dan 10% afwijken. Wijkt dit meer af, kun je proberen overbodige drives af te koppelen en het dan nog eens aanzien.

Verwijderd

Topicstarter
net gekeken in mn BIOS, geen van de voltages leek af te wijken... ik heb net de Cool 'n' Quiet functie van het bord aangezet, misschien dat dat werkt, al lijkt het me van niet. wie weet :/

Verwijderd

Topicstarter
ok, mn pc is dus net wéér vastgelopen... iemand nog enig idee? cool 'n' quiet hielp dus niet...

• Kiev
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Wordt hij mss te warm ofzo? Google naar everest, dat is wel een handig propgje waar je alle temps mee kan aflezen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
Voltages moet je testen onder belastng van je pc, dus niet in ruststand in de bios.

Kijk bij je moederbord firma daar vind je een programma die de voltages en temps uitleest.
Dan cpu burn-in 2x starten, videokaart belasten(ati met ati tool), dan zou je nog hd-tune de hd laten scannen op fouten, nu wordt je cpu maximaal warm en videokaart maximaal warm en stroom verbruik is nu ook hoog, dan moet je de voltages en temps kontroleren.

Op google of hier zoeken naar moederbord en sound problem, indien het de soundkaart is hebben meer mensen het. Je kunt ook de soundkaart eens opnieuw installeren of ook eens uitzetten en testen of het weg is.

Zoeken naar moederbord en freeze(of problem) op google.

Hardware gaan verwijderen en kijken wanneer het weg is.

[ Voor 27% gewijzigd door jan99999 op 19-11-2006 11:58 ]

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 21:40
mafkees

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 12:07
jan99999 schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:55:
Voltages moet je testen onder belastng van je pc, dus niet in ruststand in de bios.

Kijk bij je moederbord firma daar vind je een programma die de voltages en temps uitleest.
Dan cpu burn-in 2x starten, videokaart belasten(ati met ati tool), dan zou je nog hd-tune de hd laten scannen op fouten, nu wordt je cpu maximaal warm en videokaart maximaal warm en stroom verbruik is nu ook hoog, dan moet je de voltages en temps kontroleren.

<knip>
Voor MSI kan ik zo'n programma niet vinden (bestaat het wel?) en sisoft sandra en mbm kunnen mijn voltages en temps niet allemaal uitlezen. Heb zelf namelijk een probleem met spontane reboots.
Als dit als topic-kapen word gezien, dan bij voorbaat mijn excuses, want dat was niet mijn bedoeling.

PV Output

Pagina: 1