Toon posts:

X1300 stil krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.

Een kennis van me heeft een klein probleempje met z'n HP Pavilion 5380.be: z'n grafische kaart maakt een whine-geluid, maar ja, wat verwacht je dan van zo'n crappy stockcoolertje?

De grafische kaart is een X1300.

We willen hem dus stil krijgen, maar dan nu de vraag: Welke koeling is het stilst? Zalman VF700? Iets passief?
't Is een computer die vooral voor bureautoepassingen en muziek gebruikt wordt.

Bedankt alvast, en hopelijk snel een antwoord.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
een passief setje moet dit koel kunnen houden dus kijk effe welke er allemaal op de x1300 passen

• Pinquin87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:02
Zalman VF700 gaat iig niet passen

Verwijderd

Heeft de X1300 ueberhaupt een koeler nodig? :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Welke zijn de mogelijkheden die wel zouden passen?
'k Ben niet echt een expert op 't vlak van koeling, daarom hoop'k dat jullie me iets kunnen aanraden.

Stilte is de grootste vereiste...

• Pinquin87
De zalman VF900 past erop, en is erg stil.

• WoutZoR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 22:16
DECOY88 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:20:
een passief setje moet dit koel kunnen houden dus kijk effe welke er allemaal op de x1300 passen
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:22:
Heeft de X1300 ueberhaupt een koeler nodig? :Y)
Sapphire en HIS hebben een Passief gekoeld variant
Afbeeldingslocatie: http://mr-71159.v-mirror.spb.ru/reference/cards/x1300/1300pcie_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bgslevi.cz/images_k/CBR5322.jpg

Ik kan zo 1 2 3 geen passief koelblok vinden die erop zou passen maar een VF700-Cu of een VF700-AlCu past. De fan is te regelen door een bijgeleverde fanmate.

De 700 is ongeveer €8,- goedkoper dan de 900
pricewatch: Zalman VF700-Cu
pricewatch: Zalman VF900-Cu

Sapphire B850M | 9800X3D | Corsair 2x32GB | Sapphire RX9070XT | Lian-Li A3

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de VF700 inderdaad moet passen, volgens de uitleg op de site van Zalman.
Op diezelfde pagina is er ook een lijstje met compatibele kaarten, maar de X1300 staat er niet bij.
Ben je het zeker, WoutZoR?
Anders denk ik dat het zo'n VF700 zal worden. 8)

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2025
De X1300 lijkt me de moeite niet waard om zelf stil te gaan maken. Dan ben je omgerekend eigenlijk meer geld kwijt dan dat je gewoon een nieuwe koopt die al standaard passief gekoeld is. Voordeel is dan ook dat je nog de volledige garantie hebt en dat het gewoon perfect gedaan is (zelf monteren is altijd rommelen).

Natuurlijk is dit wel tweakers, dus als je het voor de lol wilt doen is dat natuurlijk je goed recht, maar ik zou gewoon die bovengenoemde passiefe versie kopen ;)

Btw... whine's zijn k*t! :(

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Pinquin87
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:22:
Ik denk dat de VF700 inderdaad moet passen, volgens de uitleg op de site van Zalman.
Op diezelfde pagina is er ook een lijstje met compatibele kaarten, maar de X1300 staat er niet bij.
De vf 700 past volgens mij niet op de x1300, iig niet op die van connect3d.
(wat overigens de rede is dat ik gisteravond een halfuur heb staan boren op een stukje rvs 8)7 )

• WoutZoR
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:22:
niet :?

Als bij "Guide of VF700 Compatible VGA Cards" op Compatible VGA cards klik zie ik dit schema:

http://www.zalman.co.kr/p...0_compatiblelist_eng.html

Daar staat de "Radeon X1300 Series" wel tussen maar wel in het rood...
weet iemand meer hierover? Misschien dat deze net zijn toegevoegd aan de compatible lijst ofzo?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:25
Rood betekent dat die kaarten gereleased zijn, nadat de koeler is gereleased. Er staat bij dat alle modellen passen, dus dat betekent dat alle modellen passen :+.

• WoutZoR
The__Virus schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:42:
Rood betekent dat die kaarten gereleased zijn, nadat de koeler is gereleased. Er staat bij dat alle modellen passen, dus dat betekent dat alle modellen passen :+.
:P ja, toch wel he. Misschien dat er een nieuwe revisie voor uit is gekomen oid. die wel past. Toch evengoed vaag dat hij bij Pinquin87 niet past...

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
flowerp schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:30:
De X1300 lijkt me de moeite niet waard om zelf stil te gaan maken. Dan ben je omgerekend eigenlijk meer geld kwijt dan dat je gewoon een nieuwe koopt die al standaard passief gekoeld is. Voordeel is dan ook dat je nog de volledige garantie hebt en dat het gewoon perfect gedaan is (zelf monteren is altijd rommelen).
'k Zou persoonlijk ook niet voor zo'n kaart kiezen, maar hij kon die computer goedkoop aanschaffen via het werk, dusja...
Nu hebben we nog één missie... En dat is dat ding stil krijgen.
'k Ga het proberen met een VF700, we zien wel hoe ver we geraken...

Zijn er dan nog tips om een PC stiller te maken / te isoleren, zonder al te veel materialen aan te moeten schaffen?
De voeding en CPU-cooler zijn relatief stil, maar goed... Hoe stiller, hoe beter!

Bedankt alvast.

• Pinquin87
Ben er nu achter waarom die vf700 niet op de connect3d x1300 past, maar wel bij zalman in de lijst staat. Bij de de connect3d zijn er geen extra gaten aanwezig voor een andere fan, terwijl die bij vrijwel alle andere merken wel aanwezig zijn.
Het gaat om deze gaten:
x1300:
Afbeeldingslocatie: http://www.tubco.nl/media/got/x1300_k.jpg

en die ontbreken bij de connect3d:
Afbeeldingslocatie: http://www.tubco.nl/media/got/connect3dx1300_k.jpg

Dus even controleren of die extra gaten er zitten, dan moet de vf700 gewoon passen.
Pagina: 1