[XP] Herstelpunt Windows Defender

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-03 10:45
Deel 1
Windows Defender maakt bijna dagelijks een herstelpunt aan. Hierdoor worden oude herstelpunten automatisch verwijderd. Hoe voorkom ik dat Windows Defender een herstelpunt aanmaakt?

Deel 2
En hierop volgend is er een manier om herstelpunten die ik zelf heb aangemaakt veilig te stellen?

Aanvullende info
Er kan maximaal 12% van de capaciteit van de harde schijf worden gereserveerd voor herstelpunten.

[ Voor 16% gewijzigd door One_Gandalf op 18-11-2006 12:19 ]

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-03 10:45
Bedankt dat is precies mijn probleem :)

Na toepassing van deze aanpassing in het register worden er niet meer automatisch herstelpunten aangemaakt door Windows Defender.

Ik vraag me af waarom dit niet duidelijk wordt gemeld en vooral waarom er geen eenvoudige manier wordt geboden om deze functie uit te zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door One_Gandalf op 19-11-2006 12:52 ]

Verwijderd

Ik kan zo geen oplossing vinden voor je tweede probleem/vraag. Ik kan me ook zo voorstellen dat dit niet mogelijk is omdat de recovery points steeds toevoegingen zijn op een eerdere.

Maar wellicht dat iemand anders hiervoor wel een oplossing heeft?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In dit artikel: How to recover from a corrupted registry that prevents Windows XP from starting staat feitlijk uitgelegd hoe je manueel een restore point terug kan zetten, hier kan je ook wel uithalen hoe je een restore point 'veilig zet', al denk ik wel dat je een probleem gaat krijgen om die via de GUI terug te zetten :)