Toon posts:

Pioneer dvd-rw dvr-k14ra leest geen cd-(rom)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker,

ik heb een probleem met mijn dvd-speler en hopelijk kunt u mij daamee helpen!

Mijn dvd-speler: Pioneer dvd-rw dvr-k14ra
In notebook: Aspire 1363WLMi
kan geen cd-tjes meer lezen danwel schrijven.

DVD-RW Drive (E:) -> Properties, Tab: Hardware:

- IC25N060ATMR04-0 type: Disk Drive
- Pioneer DVD-RW DVR-K14RA type: DVD/CD-ROM drives

Onder de driver details van de Disk Drive staan twee groen gevinkte driver-items
Onder de driver details van de dvd/cd-rom drive staan zeven driver-items, waarvan er maar 4 groen gevinkt zijn.

Is het normaal dat mijn disk drive staat vermeld onder mijn dvd-rom speler eigenschappen?
Zijn de drie niet groen gevinkte items misschien het probleem?

Update driver werkt niet (geen up-date gevonden)
Een nieuwe driver installeren voor mijn dvd-speler had ook geen resultaat
En up-daten naar Service Pack 2 van Microsoft, heeft mij helaas ook niet geholpen :-(

Weet u misschien of het ueberhaupt mgelijk is dat een dvd/cd-rom drive hardware-matig kapot kan zijn zodat hij alleen dvd-tjes aan kan? Ik denk zelf dat het wel een software-matig probleem moet zijn...

Wie help mij (uit mijn droom)?

Bij voorbaat dank,

Jan Kappert,

Een muziek-fan die erg graag weereens een cd-tje zou draaien!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34

breinonline

Are you afraid to be known?

Kan je nog wel DVD's afspelen?

Probeer eens van een cdtje op te starten (Windows installatie-cd / herstel cd van Acer)? Als dat werkt heb je met een software/drivers probleem te maken. Zo niet, dan heb je dikke kans dat er echt iets met de drive aan de hand is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve