Toon posts:

Goede systeemmonitor debian

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, daar ben ik weer met een vraag :P

Ik ben deze keer namelijk op zoek naar een goede monitor voor cpu gebruik/memory gebruik en als het kan netwerk in en uit. Ik heb al naar wat dingen gezocht, zoals gnome-system-monitor en dat soort dingen, maar dat werkt niet als je geen desktop hebt (of misschien wel?).

Dus kent iemand een goede monitor zonder dat je een webserver nodig hebt?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-02 22:25
Moet het monitoren ook nog waarschuwen, of is het puur eye-candy? (cq: je doel is mij nog niet helemaa duidelijk)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

gkrellm, conky, of de windowmaker dockapps.

Verwijderd

Topicstarter
DiedX schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 10:03:
Moet het monitoren ook nog waarschuwen, of is het puur eye-candy? (cq: je doel is mij nog niet helemaa duidelijk)
Nou eigenlijk heb ik geen enkel idee wat er gebeurd in m'n server en of ik bijvoorbeeld dus meer geheugen nodig heb. Dus in het begin eye-candy, alhoewel het er niet mooi uit hoeft te zien (kan ook niet in een shell)

Edit
Oeps je kan geen berichten verwijderen bij GoT, sorry mensen voor de dubbelpost.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 10:13 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:04

DataGhost

iPL dev

top en iptraf zijn goeie om mee te beginnen, geen desktop voor nodig (ik neem aan dat je dat met webserver bedoelt, aan je post te zien).
Je had dit echter gewoon kunnen vinden met google, [google=linux system monitoring] geeft mij namelijk als eerste resultaat The Linux System Administrator's Guide van TLDP, en daarin zoek jij naar het onderdeel system monitoring.