Nee klopt, ik wil op die raptor windows laten staan en mijn huidige data schijf van 250 GB in raid 0 gaan zetten met een nieuwe (identieke) schijf van 250 GB.
Ik heb het moederbord boekje nog eens goed bekeken en het lijkt erop dat er meerdere wegen naar rome leiden. Je kunt voor zover ik het nu begrijp op 3 manieren schijven in raid installeren op de P5W DH Deluxe;
1. Verander in het bios de instelling 'Configure SATA as' van 'Standard IDE' naar 'RAID' (onder 'IDE Configuration'). Hierna kun je tijdens de POST met Ctrl+I in het menu komen van de Intel Matrix Storage Manager Option ROM Utility. Hier zou ik dan een RAID array kunnen aanmaken. Echter wanneer ik deze optie in het bios naar RAID verander boot windows niet meer op.
2. Deze optie is ook mogelijk voor externe harde schijven. Verander in het bios de optie 'JMicron Controller Mode' in 'RAID'. Nu kun je tijdens de POST met Ctrl+J in het 'JBM363 RAID BIOS menu' komen en daar je raid array aanmaken. Hierna moet je de JMicron driver op een diskette kopieren. Dit kan netjes door te booten vanaf de bijgeleverde Asus CD-rom. Deze driver moet je na de installatie van windows installeren.... aldus het boekje van asus, ik denk dat hier de F6 manier wordt bedoeld tijdens de installatie. Het veranderen van deze optie in het bios heeft geen gevolgen voor het booten. Hij staat nu op RAID terwijl ik dit schrijf, ik kreeg netjes een melding van nieuwe hardware gevonden in windows en zou zo wellicht de driver kunnen installeren, dit heb ik nog niet geprobeerd.
3. Verander op het moederbord jumper RAID_SEL in de gewenste optie. Verander 'EZ Backup RAID Mode Change' in het bios naar 'Enabled'. Er wordt tijdens de POST nog om een bevestiging gevraagd. Installeer OS.
Nu heb ik de vorige keer bij mijn vader optie 1 en optie 2 uitgevoerd

Ik wist toen slechts van horen zeggen wat raid was en heb er maar het beste van gemaakt... Hij deed het iig wel
Optie 2 blijft volgens mij alleen nog over en die ga ik proberen zodra ik mijn harde schijf in handen heb. Ik post nog of dit gelukt is.
P.S. Het lijkt er dus op dat iedereen gelijk heeft!