Toon posts:

[Medion MD97600] Toetsenbord niet werkende in BIOS

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na een paar maanden in het bezit te zijn van een Medion MD97600 laptop, doet mijn toetsenbord het ineens niet meer wanneer hij opstart (bij de BIOS/boot). Ik kan wel naar windows komen (die laadt hij automatisch) en daar mijn toetsenbord zonder problemen gebruiken. Ik snap er helemaal niets van! Ik heb de Tweakers.net/GOT en Google search gebruikt, helaas boden alledrie geen oplossingen. Heb ook naar updates gekeken voor mijn drivers/BIOS, maar ook dat hielp helaas niet.

Iemand ooit eerder dit probleem gehad?

Alvast bedankt,
j4douber

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarschijnlijk USB Legacy Support even aanzetten in de bios.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 02:02:
Waarschijnlijk USB Legacy Support even aanzetten in de bios.
Dat was ik vergeten te melden, maar ik kan niet eens in mijn bios komen. Daarvoor moet ik op F2 drukken, en hij heeft wanneer hij boot juist een 0211 error: Keyboard error

Dus kan ik simpelweg niet in de bios komen, anders had ik zelf daar nog gestoeid

(Daarnaast is het de normale toetsenbord van de laptop, geen USB geval of zoiets dergelijks :))

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 02:07 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

USB toetsenbord of PS2? Probeer eens PS2 als je een USB toetsenbord hebt, of een andere USB poort. Probeer het anders eens te testen met een ander keyboard.

Of haal em uberhaubt eerst eens los en kijk of ie die error nog geeft. Of krijg je em alleen als je ook echt op een toets drukt?

Aha het is dus een laptop, omg.. ik moet beter lezen :X |:( *schaam*

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 18-11-2006 02:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 02:07:
USB toetsenbord of PS2? Probeer eens PS2 als je een USB toetsenbord hebt, of een andere USB poort. Probeer het anders eens te testen met een ander keyboard.

Of haal em uberhaubt eerst eens los en kijk of ie die error nog geeft. Of krijg je em alleen als je ook echt op een toets drukt?
Ik was net te laat met mijn post te wijzigen, maar daar staat dus in dat het om een laptop toetsenbord gaat, die er standaard dus is :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Om toch nog maar even wat nuttigs toe te voegen. Probeer je bios eens te resetten, dat schijnt wel eens te helpen. Ik vond trouwens wel wat gelijksoortige problemen met Google :)

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 02:15:
Om toch nog maar even wat nuttigs toe te voegen. Probeer je bios eens te resetten, dat schijnt wel eens te helpen. Ik vond trouwens wel wat gelijksoortige problemen met Google :)
Hmm jah, meeste artikelen bij Google gaan over aangesloten USB/PS2 keyboards... dat is dus het probleem. Ze gaan niet over laptops (althans vrij weinig)...

En jah BIOS resetten was voor mij ook een oplossing, alleen hoe? Heb hier en daar documentatie bekeken, niks gevonden (weet het... ben eenmaal slecht als over dit soort problemen gaat)

Iemand? :|

• RoD
  • Niet online

RoD

Staat er niks over in de manual? Overigens heb ik een aantal topics gezien die gingen over laptops en die zeiden allemaal bios reset doen. :)

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 02:26:
Staat er niks over in de manual? Overigens heb ik een aantal topics gezien die gingen over laptops en die zeiden allemaal bios reset doen. :)
Hmm, manuals doorgespit.. wederom geen resultaat :P Toen maar even mijn laptop opengeschroefd... even gekeken of ik een schakelaartje kon vinden voor de CMOS/BIOS of zoiets dergelijks... niets gevonden...

maar... *trommelgeroffel*... toen ik hem weer in elkaar had deed hij het ineens :P Vet wazig 8)7

Als iemand me zou kunnen vertellen hoe ik mijn BIOS moet resetten, dan kan ik dat de volgende keer doen als dit weer optreedt :) Bedankt in ieder geval voor alles :D

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:17

markvt

Peppi Cola

killcmos zou wellicht kunnen werken om je bios te resetten..

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
markvt schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:04:
killcmos zou wellicht kunnen werken om je bios te resetten..
Ik zal er eens naar kijken, moet alleen nog een manier vinden om met floppy te starten of zoiets dergelijks want ik heb geen floppy drive bij mijn laptop... en bij killcmos is dat wel nodig las ik, kan het ook met een USB stick?

Verwijderd

Topicstarter
Nu breekt mijn klomp... mijn touchpad doet het ineens niet meer in Windows XP Media Centre 2005 :S net of hij overleden is... kan wel nog een USB muis gebruiken, maar toch... hoe kan dat nou weer :(

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:07
word de Synaptics driver wel geladen? Dat wil bij mij nog wel eens het probleem zijn...
Pagina: 1