Toon posts:

amd sempron 3000 cool 'n quiet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sempron 3000 socket 754 en vroeg me af of cool n quiet werd ondersteunt door deze processor. Ik heb de laatse sempron driver geinstalleerd en rmclock geinstalleerd. Door deze driver verandert er niets en door rmclock loopt mn pc vast.

Iemand eninge ervaring/ideeen?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:24
Vanaf de Sempron 3000+ wordt C&Q ondersteund, lagere modellen hebben geen support

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 08:26
Ik ben daar wel eens mee aan het stoeien geweest met een sempron 3000+ Socket AM2, en daar op de doos staat dat cool'n quit zou moeten werken, maar na wat speurwerk blijkt het eigelijk pas te werken vanaf een sempron 3200+

http://forums.amd.com/index.php?showtopic=81256

Van de week een systeem met een sempron 3200+ inelkaar gezet en daar werkte het goed.
Wel socket AM2

[ Voor 16% gewijzigd door Basement op 18-11-2006 00:31 ]

• sammyZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-02 11:46
dat hangt af van welk type je hebt, het kan niet bij iedere sempron 3000+,

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 12:09
je meot sowieso eerst de amd processor driver vanaf de amd website installeren. maar wat veel mensen vergeten is dat je daarna in 'power management' in configuratiescherm moet kiezen voor 'minimal power management' onder 'powerscheme'

dan pas begint het terug throttelen vand eprocessor te werken.
daarnaast meot CnQ natuurlijk wel aanstaan ook in je bios. als je processor het dan ondersteunt dan klokt ie automatisch terug onder lage load