[XP] gebruiker veranderen in register

Pagina: 1
Acties:

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:11
Ik heb een computer overgenomen van mijn werk en klaargemaakt voor een familielid.
Alles is bijna klaar en nu kom ik er achter dat ze een schone install gemaakt hebben met de gebuiker jasmijn als naam. Dus ook Documents and Settings/jasmijn etc...

Kan ik die naam zonder problemen overal in het register opzoeken en veranderen in bijvoorbeeld kees?

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

Verwijderd

Waarom maak je niet gewoon een nieuwe gebruiker "Kees" en verwijder je gebruiker "Jasmijn"?

• GeeBee
Omdat ik dan alle instellingen weer opnieuw kan veranderen.
Bureaublad etc...

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

F1 is dé helpfunctie van Windows. :)

En nu maar hopen dat je het volgende wilt
De naam van een gebruikersaccount wijzigen
Start Computerbeheer.
Klik in de consolestructuur op Gebruikers.
Waar?

Computerbeheer
Systeemwerkset
Lokale gebruikers en groepen
Gebruikers
Klik met de rechtermuisknop op de gebruikersaccount waarvan u de naam wilt wijzigen en klik vervolgens op Naam wijzigen.
Typ de nieuwe gebruikersnaam en druk vervolgens op ENTER.
Opmerkingen

U opent Computerbeheer als volgt: klik op Start, wijs Instellingen aan en klik op Configuratiescherm. Dubbelklik achtereenvolgens op Systeembeheer en Computerbeheer.
Aangezien de beveiligings-ID van de account ongewijzigd blijft, behoudt de gebruikersaccount alle andere eigenschappen, zoals de beschrijving, het wachtwoord, de groepslidmaatschappen, het profiel voor de gebruikersomgeving, de accountgegevens en eventuele toegewezen machtigingen en rechten.
Een gebruikersnaam mag niet identiek zijn aan een andere gebruikers- of groepsnaam op de desbetreffende computer. De naam mag maximaal twintig tekens in hoofdletters of kleine letters bevatten. De volgende tekens zijn niet toegestaan:
" / \ [ ] : ; | = , + * ? < >

Een gebruikersnaam mag niet uitsluitend uit punten (.) of spaties bestaan.

ARME AOW’er

• GeeBee
Daar had ik idd nog niet gekeken. Wel in Configuratiescherm > Gebruikersaccounts.
Maar dat hielp niet. De naam werd in het welkomstscherm wel veranderd, maar op de harde schijf bleef het ng steeds Documents and settings\jasmijn.

Dit ga ik morgen eens proberen...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat je kan doen is:
-nieuwe gebruiker aanmaken
-control panel > system> tabblad geavanceerd > "user profiles"
-Klik op copy, en kopieer het profiel naar de gewenste map (docs and settings\NieuweGebruikersnaam), en geef die nieuwe gebruiker het recht die te gebruiken
-Log in met die nieuwe gebruiker

Werkt vast ook wel :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Guardian Angel schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:36:
F1 is dé helpfunctie van Windows. :)

En nu maar hopen dat je het volgende wilt

[...]
Dit werkt maar volgens mij blijf je in taakbeheer altijd de oude naam zien.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dat zal gaan werken maar is een omslachtige manier die voor een huis- tuin- en keukengebruiker van Windows niet echt simpel is om te bedenken.

Er is een functie voor in XP, en als die niet werkt is het een bug.
Je ziet hem of je ziet hem niet. Als jij het nu eens probeert, dan is er 100% zekerheid. :)

[ Voor 62% gewijzigd door Guardian Angel op 18-11-2006 08:22 ]

ARME AOW’er

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Guardian Angel schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 08:19:
[...]

Dat zal gaan werken maar is een omslachtige manier die voor een huis- tuin- en keukengebruiker van Windows niet echt simpel is om te bedenken.

Er is een functie voor in XP, en als die niet werkt is het een bug.
Die map in Docs and settings wordt bij de eerste keer aanloggen gemaakt. Zolang je die niet verwijdert om opnieuw te creeeren zal daar nooit een verandering plaatsvinden. Met de hand wijzigen werkt ook niet.

Verder heb ik die functie toch al heel vaak gebruikt om profielen te kopieeren en het werkt toch echt prima. Microsoft zou zoiets echt niet in het OS proppen vanaf de eerste versies (mijn eerste kennismaking ermee was in nt4) als het buggy was ;)

Mijn spoorwegfotografie

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ey, ik zeg niet dat de functie niet werkt, maar bedoel dat het wat vreemd is als je daarna nog het e.e.a. moet doen dat niet gedocumenteerd/genoteerd staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 18-11-2006 08:38 ]

ARME AOW’er

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tja je zou je af kunnen vragen wat de meerwaarde is van het renamen van die map. Zo vaak zul je immers niet een account renamen of rechtstreeks via de verkenner naar die map bladeren vermoed ik?
Er zijn programma's die hard naar een mapnaam verwijzen en dus mogelijk niet meer zullen werken als je die verandert. Het heeft niet alleen maar voordelen. Daarom vind ik het wel goed dat dat een aparte methode is :P

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Guardian Angel schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 08:19:
Je ziet hem of je ziet hem niet. Als jij het nu eens probeert, dan is er 100% zekerheid. :)
Je ziet 'm sowieso en ik weet dat het zo is want ik heb dat al eens gedaan. Achteraf accountnaam veranderd maar in taakbeheer blijft de oude naam zichtbaar. Trouwens ook in Documents & Settings blijft de directory de oude naam.

Maar in taakbeheer is het toch jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 08:58 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

sanfranjake schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 08:51:
Daarom vind ik het wel goed dat dat een aparte methode is.
OK, als jij het goed vindt, dan vind ik dat ook. :)

@HlpDsK

Omdat je zei "volgens mij" leek me dit. Er stond niet expliciet dat je het had geprobeerd.

Maar goed, problem solved voor de TS.

ARME AOW’er

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Je kunt natuurlijk uit het register de key HKEY_CURRENT_USER exporteren, een nieuwe gebruiker aanmaken en dan "jasmijn" in die .reg file zoeken en vervangen door die nieuwe gebruikersnaam en dan dit bestand weer importeren bij de nieuwe gebruiker.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...Of je gebruikt de File & Settings Transfer Wizard :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1