Ik ben even in de war met de SPBRG value berekenen voor de baud rate voor een RS232 communicatie. De formule is SPBRG = FOSC/(64*B) - 1 (bij BRGH=0). Het gaat over die Fosc: In de datasheet staat letterlijk 'Operation Frequency: DC - 40Mhz', maar wat verderop beschrijft hij echter verschillende oscillation modes zoals bijvoorbeeld Low Power mode die zijn maar tegen 32kHz zijn ding doet.
Welke van de twee frequenties moet ik hier nu gebruiken ?
Ter illustratie van de vraag:
Mijn programma draait perfect in een simulator, en het circuit heb ik ondertussen 20 keer gecontroleerd. In het template van MPLAB wordt echter standaard de LP mode ingesteld als oscillation mode (tot voor vanavond had ik geen flauw idee wat men daarmee bedoelde..
) en ik heb mijn baud rate voor 40Mhz berekend. Wanneer ik het programma echter via hyperterminal uitteste, reageerde hij totaal niet dus er is wel degelijk IETS mis. Ik weet niet hoe de simulator van mplab werkt maar als hij ietwat deftig is, is volgens mij het enige verschil tussen de simulatie en het werkelijke circuit de communicatie tussen de pc & microcontroller. De snelheid daarvan moet worden afgestemd via de baud rate, dus ben ik beginnen zoeken naar wat er daar allemaal fout mee kan gegaan zijn, wat mij terug naar het begin van deze post brengt.
Thanks!
Welke van de twee frequenties moet ik hier nu gebruiken ?
Ter illustratie van de vraag:
Mijn programma draait perfect in een simulator, en het circuit heb ik ondertussen 20 keer gecontroleerd. In het template van MPLAB wordt echter standaard de LP mode ingesteld als oscillation mode (tot voor vanavond had ik geen flauw idee wat men daarmee bedoelde..
Thanks!