Probleem met beeld laptop

Pagina: 1
Acties:

• -Rombo-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 19:54
Sinds vandaag heeft mijn broer problemen met zijn laptop.

Het gaan om een Toshiba Satellite Pro M10, ondertussen 3j en enkele maanden oud.

Het beeld hiervan is volledig naar de kloten en dit is zo in linux en windows. Het resultaat hiervan is te zien op de foto (normaal is het beeld 1600*1200 @ 32bit, nu is beeld gewoon een vak van 640*480 in het midden van het scherm, beetje matrix achtig)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/trero/laptop.jpg

We hebben al vanalles zitten proberen, batterij er eens uitgehaald, hd, .. en hiervan de contacten eens uitgeblazen zodat er zeker geen stof voor problemen zorgt, .. maar niets hiervan lijkt te helpen. Ook hebben we een externe monitor getest en hierop was het beeld juist hetzelfde.

Persoonlijk denk ik dat er problemen zijn met de 3d kaart, wat zeker en vast geen goed nieuws zou zijn, maar ik ben hier allesbehalve een expert in, vandaar hoop ik op jullie deskundig advies om dit op te lossen.

Enige ideeën wat de oorzaak kan zijn en mogelijke oplossingen????

Verwijderd

als het met een ander scherm dezelfde problemen geeft is het 99% zeker uw videokaart die kapot is.

ik herken dit ook aan die typische lijnvorming op t scherm. Heb dit ook al gehad bij mij thuis met een videokaart in mijn desktop. Je kan een andere videokaart laten steken.

• -Rombo-
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:03:
als het met een ander scherm dezelfde problemen geeft is het 99% zeker uw videokaart die kapot is.

ik herken dit ook aan die typische lijnvorming op t scherm. Heb dit ook al gehad bij mij thuis met een videokaart in mijn desktop. Je kan een andere videokaart laten steken.
Zijt ge zeker dat het mogelijk is een andere videokaart te laten steken? Dit is geen recente laptop meer en de enigste vervangbare dingen erin zijn volgens mij hd/ram/batterij, de rest zit volgens mij redelijk vast.

• -Rombo-
Iemand trouwens enig idee waar de 3d kaart zich ergens kan bevinden? De laptop ligt hier helemaal open maar we kunnen nergens 'nVidia' terugvinden?

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

Kan natuurlijk ook een kaartje zijn van onze grote vrienden bij ATI, of een meegebakken chipje op het moederbord. (Intel, SiS, ATI, noem maar op).

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 23:28
De enige laptops waar je de VGA-kaart van kan vervangen zijn de dure game-laptops, waar je een MXM-module kan plaatsen. Einde verhaal is dit
Pagina: 1