Sunbeam chromatic windmill, aanpassen?

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Vandaag eindelijk in het bezit gekomen van mijn Sunbeam chromatic windmill.
Afbeeldingslocatie: http://www.treadlayers.com/PC_Hardware/Accessories/Sunbeam%20Tech/Chromatic%20Windmill/Windmi4.jpg
Een fancontroller die er naar mijn mening leuk uitziet en eindelijk de fan speed instellingen etc, bewaard na een power off van je systeem.

Wat me nu echter opviel is doordat de fans digitaal geregeld worden je gewoon trappen in de snelheidsverschillen kan zien.

Ik heb dus koelers met LED verlichting en op lagere standen beginnen deze dus onwijs te knipperen en een stroboscoop effect is dus totaal niet wat ik wil bereiken.

Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft en hier iets aan gedaan heeft in de zin van een condensator die de spanning mooi afvlakt of iemand die dit totaal niet heeft met dezelfde controller.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:25
Tja blijkbaar werkt het apparaat, zoals de meeste fancontrollers, met PWM (pulsjes van 12V). En daar kunnen een hoop fans niet tegen. Dat van die condensator is een goed idee, maar dat zal niet gemakkelijk te installeren zijn denk ik. Probeer het eens uit, zou ik zeggen :Y).

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:55
Je zou ook de LED's los aan kunnen sluiten op de voeding. Wel even kijken of er niet toevallig een weerstand tussen zit in een printplaatje op de fan. :)

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:03:
Je zou ook de LED's los aan kunnen sluiten op de voeding. Wel even kijken of er niet toevallig een weerstand tussen zit in een printplaatje op de fan. :)
Ja maar ik wil gewoon zorgen dat de zaak leuk afgeregeld worden.

Ik ben iemand die altijd het probleem op wil lossen en juist niet voor een makkelijk alternatief wil kiezen.

Want je bedoelt toch extra LEDs installeren als alternatieve lichtbron in mijn pc, denk ik?
Dat wil ik graag vermijden. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hij bedoelt de dat je de led's van de fan op de voeding zet (hebben immers een eigen kabeltje) en dan je de fan zelf door de fancontroller laat regelen. Ik heb em zelf ook en heb er ook last van maar die van mij draaien altijd gewoon op 100%. Echter heb ik em nu 2 jaar en hij begint nu wat kuren te vertonen maar het is wel een leuk dingetje :)

Verwijderd

FF tussendoor maar als je altijd op 100% draait waarom heb je dan een fancontroller nodig?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:25
Dat apparaat kan meer: temperaturen uitlezen, RPM uitlezen, je kan er meer dan 3 (of hoeveel connectors je mobo ook heeft) op aansluiten, het ziet er mooi uit, je kan datum en tijd zien... Zo genoeg? :P

Verwijderd

Alles behalve fans controllen dus :P

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 09:24:
FF tussendoor maar als je altijd op 100% draait waarom heb je dan een fancontroller nodig?
Omdat ie 7 fans kan aansturen :) En dat heb ik wel nodig met al die fans in mijn kast. Past nooit allemaal op me mobo en dit is een stuk netter dan alles verlengen,splitsen enz. Ik heb em ook al 2 jaar en daarvoor had ik fans die wel gedempt moesten worden maar deze fans zijn mooi stil dus ja :)
Pagina: 1