Hallo,
Ik ben me aan het inlezen in een upgrade en heb een vraag:
huidige situatie:
1x NT4 PDC, met alle data
1x NT4 BDC
1x NT4 Exchange 5.5
(het is een voor ons verder nog onbekend netwerk! nieuwe klant)
Men schaft 2 nw. servers aan, met win2k3 en exchange 2k3.
Nou ben ik allereerst aan het kijken naar NT4 domein naar 2003 domein en nog niet naar exchange (daar ben ik nog wel bereid om mailboxen voor aan te maken).
Mijn idee was het volgende:
- temp_machine met NT4 als BDC optuigen.
- temp_machine BDC->PDC
- temp_machine inplace upgrade naar 2003 incl AD(+DNS)
- nieuwe server erbij hangen en DCPROMO (+DHCP+DNS)
- FSMO op nieuwe server zetten en temp_machine demoten met dcpromo
- nieuwe mailserver actief maken en lid maken (eventueel ook een DC van maken, heeft niet de voorkeur, maar anders heb ik geen "backup" DC)
- data overzetten op nieuwe machine en deze in huidige netwerk hangen (eerst oude PDC uitzetten en apart houden voor nood).
Is dit een/de juiste methode om de upgrade te realiseren, zonder verlies van user+computer accounts? Verder wil ik met een zo'n schoon mogelijke situatie beginnen, ik zit echter met roaming profiles e.d. en wil dus niet alle accounts kwijt raken. Als ik echt met een kale 2003DC begin, moet ik alle accounts aanmaken+ alle pc's langs om profielen te corrigeren.
Als er mensen zijn met tips/ideeën hoor ik het graag.
Bedankt,
Remon
Ik ben me aan het inlezen in een upgrade en heb een vraag:
huidige situatie:
1x NT4 PDC, met alle data
1x NT4 BDC
1x NT4 Exchange 5.5
(het is een voor ons verder nog onbekend netwerk! nieuwe klant)
Men schaft 2 nw. servers aan, met win2k3 en exchange 2k3.
Nou ben ik allereerst aan het kijken naar NT4 domein naar 2003 domein en nog niet naar exchange (daar ben ik nog wel bereid om mailboxen voor aan te maken).
Mijn idee was het volgende:
- temp_machine met NT4 als BDC optuigen.
- temp_machine BDC->PDC
- temp_machine inplace upgrade naar 2003 incl AD(+DNS)
- nieuwe server erbij hangen en DCPROMO (+DHCP+DNS)
- FSMO op nieuwe server zetten en temp_machine demoten met dcpromo
- nieuwe mailserver actief maken en lid maken (eventueel ook een DC van maken, heeft niet de voorkeur, maar anders heb ik geen "backup" DC)
- data overzetten op nieuwe machine en deze in huidige netwerk hangen (eerst oude PDC uitzetten en apart houden voor nood).
Is dit een/de juiste methode om de upgrade te realiseren, zonder verlies van user+computer accounts? Verder wil ik met een zo'n schoon mogelijke situatie beginnen, ik zit echter met roaming profiles e.d. en wil dus niet alle accounts kwijt raken. Als ik echt met een kale 2003DC begin, moet ik alle accounts aanmaken+ alle pc's langs om profielen te corrigeren.
Als er mensen zijn met tips/ideeën hoor ik het graag.
Bedankt,
Remon