Toon posts:

[XP] Bij installatie Service Pack 2, hangt de systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met een klein probleem...

Zal de situatie even kort schetsen:

Windows xp is goed geïnstalleerd met alle bijbehorende updates, toen ik Service Pack 2 wilde gaan installeren, bleef die de hele tijd hangen bij 'productcode wordt gecontroleerd'..

Heb gegoogled, getweaked op dit forum etc...

Maar tot heden heb ik geen oplossing kunnen vinden.

Wie heeft de oplossing voor me.

Mvg,

Adam

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 00:10
Voor sommige P4 processoren was een BIOS update nodig. Het is verder bekent dat spyware het upgrade proces naar SP2 danig kan verstoren. Weet je zeker dat je malware vrij was?

Wat heb je verder zoal geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:11:
Voor sommige P4 processoren was een BIOS update nodig. Het is verder bekent dat spyware het upgrade proces naar SP2 danig kan verstoren. Weet je zeker dat je malware vrij was?

Wat heb je verder zoal geprobeerd?
Wel ik zit achter een Dell inspirion 6000 laptop met een Intel Celeron M 1.3 Ghz processor.

Heb gisteren xp geinstalleerd, en pc is virus/spyware vrij.

Ik wil er graag bij vermelden, dat ik in het verleden wel gebruik kon maken van Service Pack 2.

Op mijn Dell laptop kon ik booten vanuit een ingebouwde xp sv2 image. Maar die heb ik onlangs verwijderd om wat ruimte vrij te maken. Heb een legale xp + licentiecode...en weet dus niet waar de oorzaak aan ligt.

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Probeer eens SP2 te integreren in je XP installatie cd en probeer een clean install. Gaat meestal beter, is sneller en stabieler.

--

Verwijderd

Topicstarter
potatox schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:17:
Probeer eens SP2 te integreren in je XP installatie cd en probeer een clean install. Gaat meestal beter, is sneller en stabieler.
Kun je misschien uitleggen hoe ik dat kan doen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:19:
[...]

Kun je misschien uitleggen hoe ik dat kan doen?
Kijk even bovenaan dit forum in de howto's sectie. Daar staat een handleiding. We verwachten van je dat je voor je een vraag stelt zelf even op zoek gaat. Ik zie in je topicstart en navolgende berichten niet wat je allemaal al hebt geprobeerd.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:15:
Op mijn Dell laptop kon ik booten vanuit een ingebouwde xp sv2 image. Maar die heb ik onlangs verwijderd om wat ruimte vrij te maken. Heb een legale xp + licentiecode...en weet dus niet waar de oorzaak aan ligt.
...en gebruik je de Dell installatiebestanden of een andere XP CD + code?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 00:10
Ik dacht dat Celerons niet getroffen waren. Als je al eerder op deze computer SP2 hebt geinstalleerd dan valt de processor af als mogelijk bron.

Gebruik eens een andere SP2 installer. Leen even van een vriend bijvoorbeeld.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan ServicePack2 een logfile laten maken die de voortgang laat zien, heel soms (meestal niet :P ) kan je daar wat meer informatie uithalen op welk punt en waarom hij hangt.

Heb je die logfile al eens geprobeerd te laten maken (dan moet je update.exe even met bepaalde parameters opstarten - update /? geeft de juiste parameters weer) te lezen om te zien of er iets opvallends instaat op het moment dat je installatie gaat hangen? :)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Windows XP home.

Op een nieuwe Asus laptop.

Weet iemand de oplossing hiervoor?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij zeg ik in mijn laatste reactie al het een en ander, Bloodhound, dus waarom ga je niet even daar mee aan de slag en open je rustig een nieuw topic met wat meer specifieke informatie?

Doorgaan in zo'n topic is niet handig omdat het vaak over hele specifieke gevallen gaat :)
Pagina: 1