Toon posts:

Kleine C-schijf, temp te klein bij download grote bestanden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn C-schijf (40gb) was onlangs onderverdeeld in 3 verschillende partities, met windows op een relatief kleine partitie. Altijd als ik grote bestanden wou downloaden of overzetten vanop mijn mp3-speler kreeg ik een fout "not enough space in the temporary folder", ook al sloeg ik de bestanden op, op mijn tweede HDD van 80 gb. Alle bestanden gingen dus eerst langs die kleine windows-partitie en van daaruit naar mijn tweede HDD. Om dit probleem op te lossen heb ik 2 partities samengevoegd, waardoor er nu meer als 15 gb vrije ruimte op mijn windows partitie is (C). Toch blijf ik deze fout krijgen.
Ik wil nu een manier vinden om die bestanden rechtstreeks op mijn tweede schijf (F) te krijgen, zonder eerst langs C te moeten. Eventueel dus heel die Temp folder op F krijgen.
Weet iemand hoe ik dit voor mekaar krijg?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
* Harm gebruikt geen Windows meer, dus ik kan het mishebben. Ik meen me te herinneren dat je via TweakUI special folders kan verplaatsen, zit daar ook je tempfolder bij? Zo ja, dan kan je het daarmee oplossen :) .

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Komt dit voor bij normaal kopiëren of met behulp van een programma?

ARME AOW’er

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Lijkt me niet bij normaal kopiëren, want dat gaat niet via de temp.

En als je 15 GB vrij hebt op je Windows-partitie en je krijgt deze melding, is er misschien wel wat anders aan de hand...

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik het programma "Creative Nomad explorer" dat bij mijn mp3 speler zat om de bestanden over te zetten. Maar ik heb hetzelfde voor bij downloaden van bestanden via firefox.
Ik vind het ook gewoon vreemd dat de fout zegt dat er geen plaats is, terwijl ik meer als genoeg plaats hebben na het samenvoegen van die partities.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik denk dat je ergens de instellingen onjuist hebt staan. Dit hoort niet te gebeuren.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
instellingen bij het samenvoegen van partities, of ergens anders? Het samenvoegen heb ik gedaan met PartitionMagic 8.0, gewoon de standaard stappen gevolgd

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Kijk eens bij de eigenschappen van je computer, tabje 'advanced', bij de 'performance'-settings.
Hier kun je virtuele geheugen eens bekijken, misschien moet je dat even aanpassen.
Verder kun je middels de knop 'Environment Settings' je temp-directories hier verplaatsen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:46:
instellingen bij het samenvoegen van partities, of ergens anders? Het samenvoegen heb ik gedaan met PartitionMagic 8.0, gewoon de standaard stappen gevolgd
Waar hebben we het nu over? Niet over PM maar over de instellingen van XP óf je MP3-programma.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Staakt, iets te vlug gelezen :)
Mijn virtueel geheugen is 1536mb, en bedankt voor me te vertellen waar ik mijn temp-folder kan veranderen. Nog een opmerking; ik kan TEMP en TMP (2 aparte variabelen die nu naar dezelfde map verwijzen) veranderen, als ik die wil aanpassen moet ik ze dus beide naar dezelfde folder laten verwijzen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die kan je veranderen, ik zou ze naar de zelfde map verwijzen als ze dat nu ook doen. Er zijn vast nog steeds wel apps waar ze door elkaar gebruikt worden, al is het alleen maar een gemiste E tijdens het kloppen van de code...
Maar D:\temp ofzo moet geen problemen opleveren.
Verander ook via de Internet Opties even de locatie van je temporary internet files. Volgens mij dumpt IE die bestanden namelijk daar en niet in %tmp% of %temp% :P

Topictitel pas ik even ietsje aan zodat je probleem wat duidelijker is:
Temp probleem > Kleine C-schijf, temp te klein bij download grote bestanden*

[ Voor 38% gewijzigd door sanfranjake op 18-11-2006 08:25 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1