Toon posts:

kan je een HD 'opblazen' ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om als je een HD hebt en als je die gewoon aansluit, dat je 'm dan opblaast????

kweet niet wat het is, want ik zat namelijk wat te klooien met een oude 486 (waar ik linux op wilde zetten... maar die stap kan ik nu wel vergeten :( ) en die had maar 1 ide controller....
dus ik ff een andere interface kaart proberen.. bios detect de harde schijf goed.. denk ik mooi ff een 2e hd als slave op dezelfde kabel en cdrom op secondary ide.... kan die zowel master als slave HD niet vinden :(
dus ik die slave weer loskoppelen en toen wilde die master ook niet meer opstarten... normaal spint ie altijd op ofzo (seagate 250 mb >:) maar dat doet ie nu ook niet meer!

/me vraagt zich dus af... is deze schijf nu in een diepe coma, dood, kapot of nog iets anders ????

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40
Voor zover ik weet kan je een harde schijf alleen mollen door de power stekker er verkeerd in te proppen. En aangezien die er maar op een manier in kan, kan je de HD dus niet opblazen.

Wat jou geval betreft denk ik dat OF je interface kapot is, OF er een datakabel verkeerd is aangesloten OF je jumpers op de hd verkeerd staan ingesteld...

Catch a smile out there!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 01 februari 2001 11:29 schreef Haemorrhage het volgende:
Voor zover ik weet kan je een harde schijf alleen mollen door de power stekker er verkeerd in te proppen. En aangezien die er maar op een manier in kan, kan je de HD dus niet opblazen.
Ik weet HEEL zeker dat het soms ook andersom kan hoor :o

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 14:00

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Tsja .. nou ben je mooi de sjaak! De 486's die konden meestal maar 1 apparaat per ide-kanaal aan. Ik denk dat dit in dit geval ook is gebeurt. Probeer nog ff een andere controller e.d. Suc6

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

ik herinnerde mij iets van vroeger en scandisk, een bepaalde toesencombinatie en je kop hammerde vrolijk op de platter >:)

Beste film ooit

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 15:06
Het is wel zeker mogelijk, had ik ook met mijn 486 een 1,2 gig maxtor naar de klote.....heb nou maar een 512+213mb schijfes in die pc geduwd......

Verwijderd

ja, het kan zeker :(

ik had ook een 486 waarop ik redhat wou pleuren, maar m'n hdd is stuk (1gb :'() omdat er maar 1 IDE port op zat ging ik wat kloten met de kabels, andere erin, enz. maar ik had alleen nog maar een kabel met 3 aansluitingen (mobo, hdd1, cdrom) waar van die irritante bobbeltjes op de zijkanten van connectoren zaten :(
toen nam ik een oude ide kabel waar ik de connector vanaf haalde (ging prima) en vervolgen op de nieuwe kabel (met meerder aansluitingen dus) zette. Dat ging ook goed, totdat ik de computer aanzette, want de hdd + de voeding zijn stuk :(:(:(

gewoon zomaar.. (vreemd hè? ;)) maar dat ding kon ik toen dus weggooien (het meest vreemde vind ik nog de voeding, dat breng je toch niet zo snel in verband met een ide kabel, maarja, het kwam er wel door :?)

greetz,

Jasper

Verwijderd

Is dat ff kut, ken het probleem, ff kijken of je instellingen er opnieuw op kunt flashen

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op donderdag 01 februari 2001 12:02 schreef imdos het volgende:
Tsja .. nou ben je mooi de sjaak! De 486's die konden meestal maar 1 apparaat per ide-kanaal aan. Ik denk dat dit in dit geval ook is gebeurt. Probeer nog ff een andere controller e.d. Suc6
Vanaf het begin van IDE heeft een IDE-kanaal altijd de mogelijkheid gehad om een master en een slave te supporten. Dit was ook nodig omdat IDE de opvolger/vervanger was van de ST412/ST506 interfaces voor de RLL- en MFM-schijven in PC/XT's en AT's, die ook altijd 2 schijven ondersteunden.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1