Ik heb dit moederbordje gekocht voor een budget systeempje. Dit in combinatie met een Athlon64 3200+, 2x 512MB DDR2 PC5400, 80GB WD S-ATA, NEC DVDRW. VGA, LAN, SOUND, IEEE1394 zit allemaal on-board. Dit steekt in een Aopen QF50D met een 350Watt voeding (meer dan genoeg voor dit systeem). Alle onderdelen zijn gloednieuw.
Het probleem is dus dat als ik het systeem inschakel, de fans en hd gewoon beginnen te spinnen, maar na 4-5 seconden valt het systeem gewoon uit. Er komt overigens helemaal niets op het scherm. Scherm blijft staan op no video input als hij die 4-5 seconden draait. Scherm werkt op andere pc.
Wat ik gedaan/gecontroleerd heb:
* geaarde stopcontacten enzo.
* kabels double checked.
* opnieuw geassembleerd
* mobo uit case gehaald en aangesloten (dus geen kortsluiting achtige toestanden)
* Systeem net zo grondig en fatsoenlijk in elkaar gezet zoals ik altijd doe. Met kennis van zaken, een dosis voorzichtigheid en de nodige aandacht.
* Lampje op het moederbord brandt. Voor zover dat iets aangeeft.
* Voeding werkt in andere pc.
* Andere voeding gebruikt in deze pc, zelfde probleem.
* Geheugenlatjes erin/eruit/verwisseld/etc.
* Alle apparaten (hd/dvd/muis/tobo/netwerk/sound) afgekoppeld.
Ik heb dus alles wat ik weet uitgeprobeerd en daarna nog even de opstart en hang FAQ doorgenomen. Maar altijd hetzelfde resultaat.
De processor kan ik niet testen, want heb geen andere AM2 systemen. Maar een kapotte processor? Nee, daar geloof ik niet in. Het kan natuurlijk, maar minder snel dan een voeding/mobo/HD.
Ik kom dus uiteindelijk gewoon tot de conclusie dat mijn mobo gaar is. Ik ga dus morgen ff langs de shop om te ruilen.
Maar als ik misschien nog iets gemist heb, hoor ik het graag. Vandaar dit topic.
Het probleem is dus dat als ik het systeem inschakel, de fans en hd gewoon beginnen te spinnen, maar na 4-5 seconden valt het systeem gewoon uit. Er komt overigens helemaal niets op het scherm. Scherm blijft staan op no video input als hij die 4-5 seconden draait. Scherm werkt op andere pc.
Wat ik gedaan/gecontroleerd heb:
* geaarde stopcontacten enzo.
* kabels double checked.
* opnieuw geassembleerd
* mobo uit case gehaald en aangesloten (dus geen kortsluiting achtige toestanden)
* Systeem net zo grondig en fatsoenlijk in elkaar gezet zoals ik altijd doe. Met kennis van zaken, een dosis voorzichtigheid en de nodige aandacht.
* Lampje op het moederbord brandt. Voor zover dat iets aangeeft.
* Voeding werkt in andere pc.
* Andere voeding gebruikt in deze pc, zelfde probleem.
* Geheugenlatjes erin/eruit/verwisseld/etc.
* Alle apparaten (hd/dvd/muis/tobo/netwerk/sound) afgekoppeld.
Ik heb dus alles wat ik weet uitgeprobeerd en daarna nog even de opstart en hang FAQ doorgenomen. Maar altijd hetzelfde resultaat.
De processor kan ik niet testen, want heb geen andere AM2 systemen. Maar een kapotte processor? Nee, daar geloof ik niet in. Het kan natuurlijk, maar minder snel dan een voeding/mobo/HD.
Ik kom dus uiteindelijk gewoon tot de conclusie dat mijn mobo gaar is. Ik ga dus morgen ff langs de shop om te ruilen.
Maar als ik misschien nog iets gemist heb, hoor ik het graag. Vandaar dit topic.
[ Voor 5% gewijzigd door Noel op 17-11-2006 22:25 ]
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus