Toon posts:

Is dit een goede systeemkeuze?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weinig verstand van computers en heb net op azerty een systeem samengesteld. Mijn vraag is echter of dit op elkaar aan sluit, en waar eventuele veranderingen toegepast moeten worden. Ik wil voor niet al te veel geld een pc waar ik spelletjes op een kan doen en een tijd mee vooruit kan. Wil ook niet meer dan 1200 euro uitgeven.liefst rond de 1100.

PC:

Behuizing: Antec SLK 3800B zwart
Processor: Intel Core 2 Duo (Allendale) E6400 2,13 GHz Socket 775 Boxed
Moederbord: MSI P965 Neo-F Intel P965 1,066 GHz DDRII 800
Harde schijf: Maxtor DiamondMax 10 250 GB 7200 rpm 16 MB ATA133 OEM
Geheugen: 2x Corsair ValueSelect1024 MBDDR2, PC4200 4 non-ECC 1 slot
Videokaart: Sapphire Radeon X1650 Pro ATi Radeon X1650 Pro 256 MB DDR3
* Engine kloksnelheid
* 600 MHz

* Geheugen kloksnelheid
* 1400 MHz

* RAMDAC

* 400 MHz

Beeldscherm: HP W22 22 inch 300 cd/m2 5 ms Zilver € 368,96

Dit alles voor 1200 euro. Verstandige koop of nee doe iets anders...

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 21:36 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aangezien we niet weten wat je eisen zijn, wat je budget is, en waar je nou precies over twijfelt, is hier helemaal niks over te zeggen.
Of het op elkaar aansluit? Als je het goed in elkaar zet krijg je een werkende pc ja. Maar compatibiliteit kun je zelf ook checken.

Oh, welkom op GoT trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 17-11-2006 21:27 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Als je de nieuwste games wil spelen is de gekozen videokaart niect echt aan te raden

Ver met ^^

Systeem | Strava

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Monitor vind ik duur... Tenminste, ik ken de specs niet maar voor dat geld kan je een mooiere/betere krijgen, gok ik zo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Srry ik heb het wat aangepast...

• MAX3400

MAX3400

Pas nog even wat aan; zie ook gambieter in "Is dit een goede systeemkeuze?"

• RoD
  • Niet online

RoD

MAX3400 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:31:
Monitor vind ik duur... Tenminste, ik ken de specs niet maar voor dat geld kan je een mooiere/betere krijgen, gok ik zo.
Hoe kun je dat nou zeggen als je de specs niet kent? En noem dan ook een paar alternatieven? :? Die 22" schermen hebben allemaal ongeveer dezelfde specs en ontgaan elkaar niet veel qua kwaliteit. Alleen in de features zit nog wel eens verschil (HDCP ed). Aangezien de rest van de 22" vergelijkbaar zijn qua prijs maakt het niet veel uit, slechts details (vooral als de TS niet veeleisend is, en dat lijkt me wel aangezien zijn post niet wijst op veeleisendheid en specificiteit). Oa het Acer, Mirai en Iiyama scherm zitten rond de prijs van de HP. Er zijn wel alternatieven, maar onderbouw dan ook waarom deze beter zijn. Want het verschil is dus niet schokkend groot.

@TS: Je zegt dat je spelletjes wilt doen... Wat voor spelletjes? Patience? Fear @ 1680x1050 max AA en AF? Wees dus wat specifieker. Als je trouwens echt de nieuwste spellen wilt spelen zou ik toch een betere videokaart aanraden, aangezien de huidige niet super is. De X1950Pro is een goede keus, edoch wat duurder. Maar een zinvolle investering imo.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 17-11-2006 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:36:
[...]

Hoe kun je dat nou zeggen als je de specs niet kent? En noem dan ook een paar alternatieven? :? Die 22" schermen hebben allemaal ongeveer dezelfde specs en ontgaan elkaar niet veel qua kwaliteit. Alleen in de features zit nog wel eens verschil (HDCP ed). Aangezien de rest van de 22" vergelijkbaar zijn qua prijs maakt het niet veel uit, slechts details (vooral als de TS niet veeleisend is, en dat lijkt me wel aangezien zijn post niet wijst op veeleisendheid en specificiteit). Oa het Acer, Mirai en Iiyama scherm zitten rond de prijs van de HP. Er zijn wel alternatieven, maar onderbouw dan ook waarom deze beter zijn. Want het verschil is dus niet schokkend groot.
(vooral als de TS niet veeleisend is, en dat lijkt me wel aangezien zijn post niet wijst op veeleisendheid en specificiteit). LOL

Inderdaad heb ook nog een monitor van Liyama gezien voor ongeveer hetzelfde bedrag. Zit er enig verschil tussen HP en Liyama?

• MAX3400

MAX3400

RoD schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:36:
[...]
*knip in monitor-verhaal*
Ik ben me bewust van het feit dat ik geen alternatieven noemde maar met 2x klikken kan iedereen de topics "De ultieme 17" of 19" of 20" en groter" vinden. Als ik dan kijk naar een stukje oppervlak van het beeld ten opzichte van de resolutie, heb ik in die topics monitoren voorbij zien komen die een merk als HP (kassa!!!) nooit kan bieden, vandaar mijn snelle maar misschien ongefundeerde uitspraak.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij om de nieuwste spellen inderdaad.

De X1950Pro is inderdaad iets duurder. Maar als dat een nuttige investering is zal ik daar niet op bezuinigen. Maar de kloksnelheden zijn niet beter... waarom is deze kaart toch aan te raden?

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
Het is Iiyama met een hoofdletter i :)

Ik zou zeggen, vergelijk de specs eens, en lees eens ervaringen. Over de Iiyama staat een leuk artikel op de FP, en de HP werd kort even belicht in \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 13
Persoonlijk zou ik voor de Iiyama gaan. De HP heeft een behoorlijk dikke rand. De Acer heeft trouwens nog een erg dunne rand, wat imo erg mooi lijkt (net als Samsung trouwens, die is wat duurder, maar heeft wel HDCP). Ik weet ook niet of kleur wat uitmaakt. Ik meen me te herinneren dat de meningen niet super positief waren over het HP scherm, maar de meningen zijn over geen enkel 22" scherm onverdeeld positief, het blijven TN schermen met relatief slechte kleuren en inkijkhoeken.

• RoD
  • Niet online

RoD

MAX3400 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:40:
[...]

Ik ben me bewust van het feit dat ik geen alternatieven noemde maar met 2x klikken kan iedereen de topics "De ultieme 17" of 19" of 20" en groter" vinden. Als ik dan kijk naar een stukje oppervlak van het beeld ten opzichte van de resolutie, heb ik in die topics monitoren voorbij zien komen die een merk als HP (kassa!!!) nooit kan bieden, vandaar mijn snelle maar misschien ongefundeerde uitspraak.
Ja dat klopt, er zijn zeker alternatieven, en imo mag de TS het ook wel onderbouwen zodat we een beter inzicht krijgen in zn eisen, maargoed. Wat bedoel je trouwens met "een stukje oppervlak van het beeld ten opzichte van de resolutie"? De resoluties van alle 22" schermen zijn gelijk. Als je bedoeld dat de dotpitch relatief groot is, heb je gelijk aangezien 20" monitoren (widescreen) dezelfde resolutie draaien met dus een kleinere dotpitch wat sommige mensen wel een pré vinden.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:41:

De X1950Pro is inderdaad iets duurder. Maar als dat een nuttige investering is zal ik daar niet op bezuinigen. Maar de kloksnelheden zijn niet beter... waarom is deze kaart toch aan te raden?
Kloksnelheden zeggen niet alles. Je huidige gekozen proc is ook sneller dan een P4 van 3ghz oid :) Je moet niet naar de specs kijken van een videokaart, maar naar de benchmarks.

Hmm dubbelpost, woeps :X Vergeten

[ Voor 1% gewijzigd door RoD op 17-11-2006 21:44 . Reden: Dubbelpost :X ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:41:

Let op dat de kloksnelheden niet alles zeggen over een videokaart. Ook de breedte van de geheugenbus, de hoeveelheid shaders, de hele architectuur van de chip spelen een zeer grote rol. Zoek maar eens wat reviews op over de X1950Pro :)

Verwijderd

Topicstarter
*zoekt uit wat benchmarks zijn* Ok ik heb er geen verstand van lol. Toch bedankt voor de duidelijk en goed onderbouwde posts RoD. Hier heb ik tenminste wat aan in plaats van posts zoals "ziet er goed uit"

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:46:
*zoekt uit wat benchmarks zijn* Ok ik heb er geen verstand van lol. Toch bedankt voor de duidelijk en goed onderbouwde posts RoD. Hier heb ik tenminste wat aan in plaats van posts zoals "ziet er goed uit"
Benchmarks zijn heel makkelijk, gewoon vergelijken, kan iedereen :)
Kijk maar eens naar deze vergelijkende benchmarks.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al lang overtuigd dat ik de X1950 pro neem :). Jullie hebben hier duidelijk veel meer verstand van als ik. Ik zal dit weekend wat reviews doorlezen en dan tot mijn keuze komen maandag. Verder nog op of aanmerkingen? Zou het bijvoorbeeld beter zijn om een crossfire moederbord en videokaart te nemen. Of weegt dit voor mijn doeleinden met de pc niet op tegen de extra kosten die deze verandering met zich mee brengt.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:47:
[...]

Benchmarks zijn heel makkelijk, gewoon vergelijken, kan iedereen :)
Kijk maar eens naar deze vergelijkende benchmarks.
Thnx supernuttig :D

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:49:
Ik ben al lang overtuigd dat ik de X1950 pro neem :). Jullie hebben hier duidelijk veel meer verstand van als ik. Ik zal dit weekend wat reviews doorlezen en dan tot mijn keuze komen maandag. Verder nog op of aanmerkingen? Zou het bijvoorbeeld beter zijn om een crossfire moederbord en videokaart te nemen. Of weegt dit voor mijn doeleinden met de pc niet op tegen de extra kosten die deze verandering met zich mee brengt.
Imo is Crossfire/SLI onzinnig. Tegen de tijd dat je wilt upgraden (een jaar, 2 jaar, 3 jaar?) zijn er veel betere kaarten te koop. Dan kun je beter een nieuwe kaart kopen dan er een oude bij te zetten. Dan is hoogstwaarschijnlijk sneller en bovendien zijn er dan veel nieuwe features die je zult willen gebruiken (denk aan SM4 en DX10).

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:51:
[...]

Imo is Crossfire/SLI onzinnig. Tegen de tijd dat je wilt upgraden (een jaar, 2 jaar, 3 jaar?) zijn er veel betere kaarten te koop. Dan kun je beter een nieuwe kaart kopen dan er een oude bij te zetten. Dan is hoogstwaarschijnlijk sneller en bovendien zijn er dan veel nieuwe features die je zult willen gebruiken (denk aan SM4 en DX10).
Ok, dat was mijn idee er ook al over. Nogmaals srry voor mijn eerste post, had het meer moeten uitbereiden. Ik ben ff weg, zal straks verdere reacties lezen. Heel erg bedankt voor reacties tot nu toe!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Dit topic voldoet niet aan bovenstaande sticky en gaat derhalve op slot.

Wat betreft performance: Ga absoluut niet kijken naar MHz'en en MB's. Waar moet je wel naar kijken? Naar de én architectuur én de geheugenbus én het aantal MB's én de klokfrequenties van de GPU en het geheugen én het aantal shader processors samen. Dat zijn een aantal factoren die de snelheid van een videokaart kunnen bepalen.

Wat betreft performanceanalyse: Lees eens wat benchmarks. De Tom's Hardware VGA Charts zijn hierbij handig. Vergeet ook reviews van andere sites zoals Anandtech en X-bit labs niet. :)

Wat betreft de performance van de processor: Bekijk de Tom's Hardware CPU Charts eens. Daar kun je de performance van de Intel Core 2 Duo E6400 t.o.v. de E6300 en de E6600 zien. Wellicht wil je geld besparen en kies je voor de E6300 :)

Wat betreft monitoren: Neem eens een kijkje in \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 13.

Zoals je ziet is het opzoeken van de prestaties niet zo ingewikkeld. Laat je enkel niet misleiden door de MB's en de MHz'en en de marketingblaat daar omheen. Lees reviews, benchmarks en ervaringen (zowel op GoT als de Tweakers.net - Productsurveys) en baseer daar de keus op.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.