Failed connection online gamen

Pagina: 1
Acties:

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Ik heb Age of Empires III gekocht maar nu wil ik online gaan spelen maar nu zegt ie Failed to connect to EOS servers.
Nou hebben we een netwerk thuis ik krijg dus internet verbinding ergens anders vandaan.
Ik heb het Het Grote Poortmappingsverhaal doorgelezen even kijken of ik het begrepen heb.
Ik heb dus een firewall in mijn modem/router die ik dus niet moet uitzetten maar voor een of meerdere poorten moet omzeilen. Zogeheten poortmapping.
Zo ver begrijp ik het denk ik.
Maar hoe weet ik welke poort van Age of Empires is en waar zou ik dit moeten veranderen?
In windows? of software van router/modem?

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
bij zowel je windows firewall als je router/modem moet je het aangeven.

de poort staat meestal of in de manual of is bij de FAQ/Support op de site van de game te vinden.

[ Voor 41% gewijzigd door lawtshjj op 17-11-2006 21:17 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-03 15:00

Edgarz

Tweako-active since1986

Beetje zoeken op Internet kan ook geen kwaad voordat je een topic aanmaakt... >:)

http://www.google.nl/url?...g2=4cZrRNjV9W2dnXvEs6RVQg

• GUZA
dat heb ik al gevonden op de age forum
http://forum.agecommunity...&postRepeater1-p=1#304771

Maar waar moet ik die ports nu veranderen? in de settings van de modem(kpn experia box)?
daar ben ik noob in

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Toch zal je in je router (de Experia Box blijkbaar in jouw geval) de poorten moeten open zetten, dit zul je zelf moeten uitvogelen. De Windows Firewall kun je wel uitschakelen, je router fungeert er als één.

• GUZA
ben bezig in de instellingen van de experia box, alleen wat moet ik waar invullen?
Het gaat vooral om de public port en de local port, want bij de ip geef ik mijn pc zijn ip.
Maar moet de publick en local port hetzelfde zijn ofzow.
Ben nu al uren aan het uitporberen maar elke keer lukt het niet.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De firewall van de experia box regel je via MIjn KPN / internetplusbellen/service en support /Firewall instellingen.

Hij staat als Standaard ingesteld, en kun je veranderen in Server.

Met dank aan KPN website:

De firewall in de KPN Experia Box beschermt uw thuisnetwerk voor inbraken van buitenaf. Hier ziet u het beveiligingsniveau dat u hebt ingesteld voor uw firewall: standaard (aanbevolen) of server-instelling. We raden u aan de firewall op "standaard" in te stellen. Daarmee wordt een hoge mate van beveiliging ingesteld. U kunt vrijwel alle programma's gebruiken (mits de sessie wordt opgezet vanuit uw lokale netwerk). Met het beveiligingsniveau "server-instelling" is het mogelijk om alle poorten open te zetten naar één specifiek IP-adres (default server). Onder Lokaal IP-adres dient u het lokale IP-adres van deze server op te geven.

Als u kiest voor het beveiligingsniveau server-instelling kunt u hier aangeven welke computer (welk lokaal ip adres) in uw thuisnetwerk voor aanvragen van buitenaf benaderd moet worden. Het lokale ip adres van deze computer kunt u alsvolgt achterhalen: Stap 1: open vanaf de computer die u wilt gebruiken als webserver een DOS venster. Klik hiertoe op start en vervolgens op uitvoeren (run). Stap 2: type in de programmaregel command. Klik vervolgens op OK Stap 3: type in het geopende venster de programmaregel ipconfig gevolgd door Enter. Stap 4: Het nummer wat staat achter IP-adres is uw lokale ip adres. Schrijf dit adres op en sluit het DOS venster.
Pagina: 1