Max memory limit server 2003 standard, heeft upgraden zin?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

Topicstarter
Ik heb een 32bits Server 2003 standard edition machine draaien waarbij met wat performance problemen. Onderzoek wijst uit dat we eigenlijkk 6 GB geheugen nodig heb om de server weer optimaal te laten functioneren. Nu is er op dit moment geen budget voor het aanschaffen van een compleet nieuwe server met 64 bits processor en 2003 enterprise editie. Echter ben ik in 2003 standard gebonden aan de limiet van maximaal 4 GB geheugen.

Mijn vraag aan jullie is:
- Is het mogelijk om een 2003 standard editie (OEM!) te upgraden naar naar Enterprise editie? Ik weet dat het met een vlk editie geen probleem moet zijn maar met OEM kan ik me voorstellen dat dit problemen heeft.
- Is er een workaround om toch gebruik te maken van 6GB geheugen in een 2003 standard server machine?
- Als we dan al uiteindelijk de 32 bits server hebben geupgrade naar 2003 enterprise, kunnen we dan uberhaupt nog wel goed gebruik maken van de 6 GIG geheugen aangezien er een 32 bits processor in zit?

Ik heb de volgende documenten bekeken alleen hieruit nog geen duidelijk antwoorden kunnen halen:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms178067.aspx
http://www.microsoft.com/...rm/server/PAE/PAEmem.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
32bit os en 6gb ram is geen probleem hoor, heb zelf een vm hier draaien in die config (dl380)

* Zwelgje moet die echter nog upgraden naar 64bit windows maar daar ontbreekt het aan tijd :|

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, thanks a lot :) Heb ik nog 2 vraagjes openstaan:

- Is het mogelijk om een 2003 standard editie (OEM!) te upgraden naar naar Enterprise editie? Ik weet dat het met een vlk editie geen probleem moet zijn maar met OEM kan ik me voorstellen dat dit problemen heeft.
- Is er een workaround om toch gebruik te maken van 6GB geheugen in een 2003 standard server machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor zover ik weet is dat upgraden geen probleem zolang je een geldige key hebt voor EE :)
En er is geen workaround, daarom is er ook Enterprise Editie.

[ Voor 25% gewijzigd door sanfranjake op 17-11-2006 20:52 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, bedankt voor je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
oem>mvl upgrade is ook geen probleem, vaak genoeg gedaan :)

letwel: de taal moet wel hetzelfde zijn!

[ Voor 27% gewijzigd door Zwelgje op 17-11-2006 21:59 ]

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1