Toon posts:

[XP] Na stroomstoring niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem,

Vanmiddag was er een kleine stroomstoring bij ons in huis (Kortsluiting gemaakt in een lamp & aardlekschakelaar sloeg aan).
Waardoor al het stroom in huis even uitviel, maar m'n PC stond gewoon aan
Dus ik loop naar me PC en druk hem weer aan, kreeg ik het volgende scherm:

- Veilige modus
- Veilige modus met opdracht...
- Veilige modus met netwerk...

- Laatste bekende instellingen

- Windows normaal starten

Ik selecteerde dus gewoon: 'Windows normaal starten'
Toen kreeg ik het laadscherm van XP en toen heel snel blauwbeeld en toen ging die weer opnieuw booten.
Dit krijg ik ook met veilige modus & laatste bekende instellingen

Ik denk dus persoonlijk dat hij nog wel te redden is, zolang die maa de bestanden kan vinden die hij nodig heeft om in veilige modus te komen
Mn vraag:

Weet iemand waar of hoe ik dat kan doen? De bestanden mogen ook op een CD, als ik maar in veilige modus komt voor systeemherstel etc..

CD van Windows XP die ik kreeg bij aankoop ben ik kwijt ( |:( )

Mvg, Rico

Verwijderd

Heb je een foutmelding bij het blauw beeld? Iets in de trend van foutcode: 0x******

Met die foutcode even op microsoft.com kijken wat het vermoedelijk kan zijn, ik zou je echter ook memtest willen aanraden om je geheugen te testen, aangezien je toch aangeeft dat het gekomen is na een stroomstoring intern is de kans aanwezig dat er iets hardwarematig kapot is gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:25:
Heb je een foutmelding bij het blauw beeld? Iets in de trend van foutcode: 0x******

Met die foutcode even op microsoft.com kijken wat het vermoedelijk kan zijn, ik zou je echter ook memtest willen aanraden om je geheugen te testen, aangezien je toch aangeeft dat het gekomen is na een stroomstoring intern is de kans aanwezig dat er iets hardwarematig kapot is gegaan.
Het probleem is dat het blauw beeld gigantisch snel weer weggaat, nauwelijks te lezen
Ik zie alleen dat het blauw is en tekst ongeveer midden tot het scherm is

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
F8 bij het opstarten, en dan de optie om bij fouten opnieuw te starten uitschakelen om er achter te komen wat je precies voor fout krijgt.
Om systeemherstel terug te zetten kan je met een Windows-cd booten (ja die heb je toch nodig, even je OEM bellen voor een kopietje? Bijv Dell geeft die wel :) )

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters