Toon posts:

Asus P5W DH Deluxe ziet C drive als H

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb zojuist een nieuwe PC aangeschaft met daarin een Asus P5W DH Deluxe moederbord. Het probleem is dat de Bios mijn eerste schijf (een WD raptor 150Gb) ziet als 3e master. Ik heb gekeken naar de aansluitingen maar die lijken correct te zijn. Hij zit aangesloten op SATA1. De 2e schijf zit daarnaast op SATA3 en wordt wel gezien in de Bios maar niet in windows...

Als ik windows installeer dan ziet hij de schijf als H:

Kent iemand dit probleem en kan mij daarmee misschien helpen??

Groeten,
Joop

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 17:55
Je kan in Schijfbeheer de drive-letters veranderen.
Rechtsklik 'computer', beheren, schijfbeheer.

Stationsletter veranderen,
voila.

Of wil je die 150gb raptor als eerste master?

[ Voor 17% gewijzigd door tiepeks op 17-11-2006 18:46 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor de snelle reaktie, maar je kan niet de drive letter van je boot volume veranderen.

Ik zou dus graag de Raptor als 1ste Master willen zien zodat ik gewoon een C schijf krijg.

Joop

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-05 22:30
cardreader voortaan lostrekken als je gaat instaleren? :P

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Heb je misschien ook een interne Cardreader. Dit heb ik zelf ook gehad bij een installatie van mijn computer. Je kan het simpel verhelpen door voor het installeren je cardreader te ontkopelen en na het instaleren weer in te pluggen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 08:43
Hmm,
Ik heb het zelfde mainbord,
Ik heb de C:\ aangesloten op de SATA 1 als master.
De C:\ is wel een primaire partitie en geen secundaire.

Met welke tool heb je de schijven gepartitioneerd?

De eerste primaire partitie op de SATA1 poort word je C:\

Test hem even zonder andere schijven en cardreaders aangesloten.

[ Voor 11% gewijzigd door cyctech op 17-11-2006 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb inderdaad een interne Cardreader! Goed dat jullie zo goed en snel zijn. Ik ga het nu meteen proberen!

Groeten,
Joop

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:02:
Hallo,

Ik heb inderdaad een interne Cardreader! Goed dat jullie zo goed en snel zijn. Ik ga het nu meteen proberen!

Groeten,
Joop
Hallo/goedemiddag/moi/hoi hoeft niet hoor hier op GoT ;)
Net als Groetjes/Kusjes...dit leest aleen maar irritant :9 :+

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 08:43
Wel aardig van JOOP guys,

Maar joop please take notice of what PIETER mentioned 8)

Verwijderd

standaard actie als je windows installeert, alles loshalen behalve floppy, dvd speler en de schijf waarop je windows installeerd!!!

edit: irri typo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit was inderdaad de oplossing! Windows draait ondertussen op de C: schijf.

Oke Pieter, Noticed.

Thanx guys, _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08-2025
hehe irritant ja die cardreaders soms ben je druk bezig met bouwen en snel afhandelen vergeet je dat ding los te trekken supper irritant

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 09:37
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:20:
standaard actie als je windows installeert, alles loshalen behalve floppy, dvd speler en de schijf waarop je windows sintalleerd!!!
Sinds wanneer is dat een standaard actie :? Sinds je een cardreader heb?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 11:52

nIghtorius

Poef!

wat ook helpt is het voorpartitioneren in Windows Setup (dus het zal H:, I:, etc worden). dan ipv te installeren even de setup stoppen en rebooten..

bij de volgende reboot zie je je zojuist aangemaakte partities weer maar dan als (C:, D:, etc). Lijkt me een eenvoudiger methode dan je card-reader etc eruit te trekken. (vooral als die cardreader meerdere stekkertjes heeft ipv één stekkertje)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

StephanL schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:56:
[...]

Sinds wanneer is dat een standaard actie :? Sinds je een cardreader heb?
sinds ik een cardreader en/of meerdere schijven heb en windows er altijd een rommeltje van maakt.

Zelfs bij server met meerdere raidsets maak ik de niet boot raid sets pas aan als het os erop staat omdat het wel eens voorgekomen is dat om onduidelijke redenen de verkeerde raid set de boot flag had, ik de hele bak instaleerde en na controler van de schijven opnieuw kon beginnen.

Je kunt enkel aan de grootte van de schijf in kwestie tijdens de installatie van windows afleiden of je de goeie te pakken hebt, een behoorlijk schijf en partitie overzicht zoals bij de meeste linux installs zit er helaas niet in bij windows (XP en 2k3)
Pagina: 1