[SUSE] Installatie crasht na booten kernel, ook in textmode

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe een eerste installatie van Suse, nooit zo mee bezig geweest, maar toch eens proberen met een Mini-ISO

De hardware die ik heb is een simpel Intel L440GX Mobo met 2x 800Mhz aan processors. Hier zit 4x SCSI en een van MEM dat goed is.

OK, de installatie begint. Ik kom in het grafische scherm en kies een van de Installatie-opties.

Bij alle installatie-opties wordt de kernel geladen (balkje loopt vol), maar wanneer deze op 100% is reboot mijn systeem (zwart scherm en de POST begint). Ik heb geprobeerd via de text-mode te installeren maar deze geeft na dat ik de mijn NIC-drivers, mirrros eindelijk handmatig ingegeven heb en de image gedownload heb een "Input Not Supported" op mijn 17" TFT scherm.

Dit is allemaal best lastig, want ik kom de hele middag al geen stap verder. Ik heb Kernel opties als vga=0 en splash=silent meegegeven maar dit helpt niet.

Ik heb trouwens bij de grafisch installer voor de reboot heel kort ook wel eens "Input Not Supported" zien staan.

Wat gaat hier mis ? Is dit een Hardware-probleem met betrekking tot het VGA-gedeelte ?

Andere distro's als CentOS en Debian worden trouwens zonder problemen geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastig zonder log/andere feedback gegevens, neem een andere distro of distroversie, of check hun forum voor known installer problems.

Of kijk of je remote bij de geboote installer disk kan, en daar installer output of andere logs kan monitoren.

Hier nog wat vga kernel appends die je kan proberen: http://www.linuxquestions...s/showthread.php?t=152575
Als het een gfx probleem is installeer dan Xorg pas na console suse installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, logs zijn moeilijk te achterhalen omdat de machine automatisch reboot wanneer het mis gaat.

Ik heb een 10.2 BETA2 geprobeerd, zelfde euvel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:56

zomertje

Barisax knorretje

Ik zou ook een andere distro proberen, gewoon om te zien of er wat mis is met je systeem of dat het niet lekker samengaat met Suse

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus gewoon niet lekker met Suse, dat blijkt wel. CentOS en Debian draaien prima, Suse gaat alleen over zijn nek helaas.

Ik kan een andere Distro maar ik weet dat deze wel goed draait, ik wilde alleen Suse om wat redenen proberen. Met deze hardware en verder niets geks lijkt me dit toch geen vreemd systeem of wel ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er tot op heden niet in geslaagd Suse op deze machine te krijgen, ok met met Safe Settings parameters.

De hardware lijk me gewoon niet spannend, ik heb de extra Intel Netwerkkaart eruit gehaald, en de extra Adapted SCSI-kaart ook.

Mag niet baten want Suse wil niet installeren.

Waarop zou een kernel bij het laden kunnen crashen om het systeem geheel opnieuw te rebooten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier ben ik ook al een stap verder.

Rescue-mode starten vanaf the GUI werkt niet, zelfde probleem. Rescue-mode starten vanaf de commandline werkt wel en boot ook helemaal.

Het blijkt aan de "Cirrus Logic" 2MB O/B kaart te liggen. Ik heb helaas geen PCI-kaartje liggen, anders had ik het wel opgelost door daar even mee te booten.

Wanneer ik in de GUI voor het installeren TextMode/VESA kies reboot het systeem ook. wanneer ik een ESC geef en dan naar text-mode ga en boot met "linux" gata het ook mis.

Hoe kan de rescue mode dan wel goed starten vanaf de commandline als ik in de GUI eerst een ESC heb gegeven en dan "linux rescue" doe ?
Pagina: 1