Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:02:
Ik heb het nog niet kunnen wijzigen, maar wat het dus is:
Ik had eerst een server die draaide op linux (heb ik nog steeds eigenlijk) maar hij veranderde steeds van LAN IP, waardoor ik dus steeds de routing moest veranderen, dus dacht ik: laat ik maar ipv IP 10.0.0.150 of 10.0.0.151 10.0.0.155 instellen. Ik had dus dat bestand veranderd en hij deed het ook op LAN maar "de buitenwereld" kon niet meer joinen op me server. Dus wilde ik het weer terugzetten zoals het in het begin was, of heeft iemand anders een andere oplossing? Ik heb een speedtouch 510i.. als dat handige informatie is.
Ik ken jouw Speedtouch niet, maar ik neem aan dat het ongeveer het zelfde werkt als de mijne:
1. Ga naar het instellingenscherm van je Speedtouch (over het algemeen is dat
http://10.0.0.138)
2. Ga naar Advanced -> NAPT -> Default Server
3. Stel hier het IP van je server in, en klik op apply.
4. Test of het werkt
5. Klik op Save all om het zo op te slaan dat het nogsteeds werkt na het aan-/uitzetten van de modem (of stroomstoring)
Hiermee wordt al het binnenkomende verkeer dat niet specifiek naar een van je pc's gaat doorgestuurd naar je server. Het kan zijn dat de instellingen bij jouw modem iets anders zijn dan bij de mijne, maar veel zal het niet schelen (als je NAPT niet kunt vinden zou het er ook als NAT in kunnen staan.)
Succes