Toon posts:

Netwerkinstelling resetten debian

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Weet iemand hoe ik alle netwerksettings in debian kan resetten naar hoe ze waren bij de installatie? Ik heb namelijk het bestand /etc/network/interfaces veranderd, maar zou het graag weer terughebben zoals in het begin. Is hier een command/optie voor?

Alvast bedankt.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

maar wat is er dan kapot en waar wil je naar terug. Als je terug wil naar dhcp moet je even naar man interfaces kijken denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Maar heeft iemand misschien de originele inhoud van /etc/network/interfaces?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:38
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:50:
Maar heeft iemand misschien de originele inhoud van /etc/network/interfaces?
Die verschilt. Als je dhcp hebt gekozen toen je Debian installeerde, dan ziet hij er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
# This file describes the network interfaces available on your system
# and how to activate them. For more information, see interfaces(5).

# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

# The primary network interface
allow-hotplug eth0
iface eth0 inet dhcp

En anders moet je maar even zeggen wat je wilt, want er kan vast wel geholpen worden :).

[ Voor 10% gewijzigd door Jaap-Jan op 17-11-2006 18:57 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog niet kunnen wijzigen, maar wat het dus is:

Ik had eerst een server die draaide op linux (heb ik nog steeds eigenlijk) maar hij veranderde steeds van LAN IP, waardoor ik dus steeds de routing moest veranderen, dus dacht ik: laat ik maar ipv IP 10.0.0.150 of 10.0.0.151 10.0.0.155 instellen. Ik had dus dat bestand veranderd en hij deed het ook op LAN maar "de buitenwereld" kon niet meer joinen op me server. Dus wilde ik het weer terugzetten zoals het in het begin was, of heeft iemand anders een andere oplossing? Ik heb een speedtouch 510i.. als dat handige informatie is.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 19:22 ]

• rvdven
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-01 07:24
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:02:
Ik heb het nog niet kunnen wijzigen, maar wat het dus is:

Ik had eerst een server die draaide op linux (heb ik nog steeds eigenlijk) maar hij veranderde steeds van LAN IP, waardoor ik dus steeds de routing moest veranderen, dus dacht ik: laat ik maar ipv IP 10.0.0.150 of 10.0.0.151 10.0.0.155 instellen. Ik had dus dat bestand veranderd en hij deed het ook op LAN maar "de buitenwereld" kon niet meer joinen op me server. Dus wilde ik het weer terugzetten zoals het in het begin was, of heeft iemand anders een andere oplossing? Ik heb een speedtouch 510i.. als dat handige informatie is.
Ik ken jouw Speedtouch niet, maar ik neem aan dat het ongeveer het zelfde werkt als de mijne:

1. Ga naar het instellingenscherm van je Speedtouch (over het algemeen is dat http://10.0.0.138)
2. Ga naar Advanced -> NAPT -> Default Server
3. Stel hier het IP van je server in, en klik op apply.
4. Test of het werkt
5. Klik op Save all om het zo op te slaan dat het nogsteeds werkt na het aan-/uitzetten van de modem (of stroomstoring)

Hiermee wordt al het binnenkomende verkeer dat niet specifiek naar een van je pc's gaat doorgestuurd naar je server. Het kan zijn dat de instellingen bij jouw modem iets anders zijn dan bij de mijne, maar veel zal het niet schelen (als je NAPT niet kunt vinden zou het er ook als NAT in kunnen staan.)

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de hulp maar ik heb debian gewoon ff opnieuw geinstalleerd en alles geformat en nu lopen de server weer gewoon goed :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bedenk dat in het vervolg maar wat eerder :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.