Een ellipse(sectie) wordt in SVG (<path d="M0,50 A200,100 0 0,0 200,50 z"/>)gekenmerkt door de volgende kentallen:
x1: startpunt x
y1: startpunt y
x2: eindpunt x
y2: eindpunt y
a: straal x
b: straal y
In VML (<path v="m100,100 wa0,0 200,100 0,50 200,50x"/>)wordt hij echter gekenmerkt door andere parameters:
left
right
bottom
startpunt x
startpunt y
eindpunt x
eindpunt y
Om nu van SVG naar VML te vertalen moet dus de top,left,right en bottom van de "bounding box" van de ellipse berekend worden. (er zijn m.i. 2 mogelijkheden hiervoor, aangenomen dat de ellipse niet "gedraaid" is, dus de assen lopen in de x- of y-richting)
Als ik begin te rekenen:
c: x-verplaatsing van het middelpunt van de ellipse
d: y-verplaatsing van het middelpunt van de ellipse
Basisvergelijking ellipse:

punt 1 en punt 2 invullen en aan elkaar gelijk stellen:

Of andersom:

Hier loopt het een beetje vast. Als ik nu verder ga krijg ik die wortel er niet uit, ook niet als ik de hele vergelijking kwadrateer (dubbelterm blijft wortel hebben). Iemand enig idee hoe nu verder?
x1: startpunt x
y1: startpunt y
x2: eindpunt x
y2: eindpunt y
a: straal x
b: straal y
In VML (<path v="m100,100 wa0,0 200,100 0,50 200,50x"/>)wordt hij echter gekenmerkt door andere parameters:
left
right
bottom
startpunt x
startpunt y
eindpunt x
eindpunt y
Om nu van SVG naar VML te vertalen moet dus de top,left,right en bottom van de "bounding box" van de ellipse berekend worden. (er zijn m.i. 2 mogelijkheden hiervoor, aangenomen dat de ellipse niet "gedraaid" is, dus de assen lopen in de x- of y-richting)
Als ik begin te rekenen:
c: x-verplaatsing van het middelpunt van de ellipse
d: y-verplaatsing van het middelpunt van de ellipse
Basisvergelijking ellipse:

punt 1 en punt 2 invullen en aan elkaar gelijk stellen:

Of andersom:

Hier loopt het een beetje vast. Als ik nu verder ga krijg ik die wortel er niet uit, ook niet als ik de hele vergelijking kwadrateer (dubbelterm blijft wortel hebben). Iemand enig idee hoe nu verder?
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.