Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ford Sierra] Raar geluid bij wegrijden

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik hoor sinds een aantal dagen een vreemd geluid bij het wegrijden.

Ik laat de koppeling opkomen, geef gas bij en dan hoor ik een grommend geluid. Maakt niet uit of hij in de 1e of achteruitversnelling staat.

Ook bij het terugschakelen, vlak voordat ik de koppeling loslaat, hoor je ook kort dit geluid.

Zodra alles goed warm is, na een aardige rit, zijn de geluiden verdwenen.

Moet ik hiervan de oorzaak zoeken in de koppeling, versnellingsbak of totaal ergens anders? Via google of dit forum kom ik er niet geheel uit.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:27

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

drukgroep :Y

Wise enough to play the fool

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:36

Wok

Dakloos...

Wat is de kilometerstand van je auto en is bekend wanneer de koppeling voor het laatst (of überhaupt) is vervangen? Ik ga namelijk mee met teacher: het klinkt als een versleten drukgroep.

Het schakelen zelf gaat nog wel zonder problemen?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Wok schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:13:
Wat is de kilometerstand van je auto en is bekend wanneer de koppeling voor het laatst (of überhaupt) is vervangen? Ik ga namelijk mee met teacher: het klinkt als een versleten drukgroep.

Het schakelen zelf gaat nog wel zonder problemen?
KM-stand is 163.800km. Het schakelen zelf gaat zonder problemen. Koppeling pakt op de helft ongeveer met een vrij grote/lange slag.
Koppeling is voor zover ik weet niet vervangen voorheen.

Nu merkte ik wel dat als ik voor ik wegrij, de auto even in 4 of 3 zet, daarna weer in 1 en wegrij, er vrijwel niets aan te horen is. Maar dat kan toeval zijn.

Kan het erg kwaad verder?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200