Toon posts:

Zyxel 600R NAT toepassen lukt steeds niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Edit: probleem opgelost!

Punt is dat je lokaal de webserver via het WAN-ip of domeinnaam niet kan benaderen met een Zyxel. In plaats daarvan surf ik via het lokale ip-adres en beschik je over dezelfde functionaliteiten. Kleine omweg, maar wel effectief.

Als iemand een oplossing heeft om lokaal wél via een domeinnaam naar de thuisserver te gaan, hoor ik het graag!

- - - - - - - - - - - - - - -

Beste mensen,

Het verwijzen via NAT naar een ip-adres op het netwerk wilt maar niet lukken. De routerfunctie pakt mijn instellingen maar niet.

Doel: poort 80 openzetten zodat de pc als server dient.

Wat heb ik gedaan:
De computers krijgen allemaal een ip toegewezen vanaf .33. Ze hebben het adres 192.168.1.xx. In de SUA-functie heb ik het poortnummer ingevoerd, en daarachter een toegewezen adres (voor altijd toegewezen ip's). Surfen naar mijn WAN-adres lukt, maar kom nog steeds uit op het modem.

Noot:
Voorheen had ik een vast ip-adres van mijn provider 12Move. Sinds een storing is dat dynamisch geworden. Ook diende het modem voorheen alleen als modem en nam de router erachter de NAT-functie voor z'n rekening. Ik wilde dat omdraaien - de Sweex-router is nu een switch - en dat is op de NAT-functie na, gelukt. Internetverbinding is goed - alle inwoners van het studentenhuis hebben keurig verbinding - en op NAT na zijn er geen problemen.

De instellingen van het modem zijn goed en geheel volgens de handleiding van Zyxel.

Gebruik ik een verkeerde ip-range? Of hebben jullie nog andere tips?

Opstelling:
I-net > Zyxel 600R (modem/router) > Sweex-router (switch modus) > Pc's

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 23:26 ]