Toon posts:

Adobe Premiere Elements 2.0 vraagjes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus sinds een tijdje abobe premiere elements (2.0) opzich wel een lekker programma op een paar puntjes na.

Op het begin (met mij oude camera) liep gewoon het filmpje normaal in APE tot een zeker moment (niet een bepaald aantal seconden) en dan viel het geluid weg. Die gebeurde willekeurig bij alleen dat filmpje en later nog 1 (in totaal 2x meegemaakt dus). Opnieuw in de playlist zetten, naamwijzigen of wat dan ook werkt niet.
Wat kan ik hier aan doen.

probleem2. Ik heb nu dus een nieuwe camera een Sony DCR SR-90E, en die kan filmen in breedbeeld. Als ik zo een breedbeeld filmpje bekijk in APE als clip dan zie ik een mooi Groot filmpje. Zet ik hem op de tijdlijn dan verkleint die hem met lelijke zwarte banners aan de boven en onderkant. Ik zou graag juist willen dat het breedbeeld bleef en dat als er een klein filmpje of foto tussenzet dat die zwarte banners links en recht krijgt.
Weet iemand of dit mogelijk is en zoja hoe dan, zo nee: welk bewerkings programma raden jullie me aan. Ik wil serieus gaan editten een coole films maken dus het hoeft niet simpel te zijn.

alvast bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
BUMP!

Jullie zijn toch tweakers, Weet niemand antwoord op deze vragen

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
heb je niet -net als bij premiere pro- die project instelling?
heb je em dan wel op de goede instellingen staan (pal/ntsc etc.?)
voor probleem 1 heb ik geen idee

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:29
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:03:
BUMP!

Jullie zijn toch tweakers, Weet niemand antwoord op deze vragen
Het is geen helpdesk hier. Als je hier post, dan ben je zelf ook een Tweaker, maar waar blijkt dat uit?

Van alle grote editing programma's zijn demo's te downloaden: probeer zelf welke de beste is; verwacht niet dat er een zonder bugs geprogrammeerd is (helaas), een oplossing kun je meestal vergeten (vanwege arrogantie van de makers?). Programmeer eventueel zelf je editing programma (als Tweaker!) of leer hoe je dit ZELF kunt doen, i.p.v. GoT als helpdesk te beschouwen. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door ParkOverall op 21-11-2006 20:18 ]