Toon posts:

Bestanden delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eerder een topic geopend over de beveiliging van onze router. Maar aangezien dit een probleem van een andere aard is open ik een nieuw topic.

Op kot zitten we met 3 personen. Nu hebben we een hoop bestanden dat we met elkaar willen delen. Een van ons heeft een printer. Het zou dus handig zijn dat we vanuit onze kamer kunnen printen en dat we daarvoor niet telkens de trappen moeten opgaan.

Ik heb een Apple-laptop met Mac OS X, de ander twee hebben een laptop met Windows XP (SP2). Als ik op mijn computer "windows-bestanddeling" aan zet en bij de andere laptops de volgende tutorial volg, dan werkt het niet.

tutorial: http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/bestanden_delen/

Het probleem is het volgende:
- Op mijn laptop zie ik de twee computers van de andere in 1 werkgroep staan. Ik heb ook toegang tot hun gedeelde mappen en kan er vannalles op zetten wat ik wil.
- Als ik op de andere hun laptop kijk dan staat er geen enkele computer in die werkgroep.

Dus nu heb ik via Mac OS X als enige toegang tot de gedeelde mappen van de anderen. Nu gebeurt het af en toe (zonder enige configuratiewijzingen) dat bij 1 van de computers wel een andere computer te zien is bij de juiste werkgroep.

Wanneer je probeert met die computer verbinding te maken, lukt dat niet en verschijnt er een melding dat de computer geen verbinding kan maken met de computer.

Op internet staat dan dat je de NETBIOS moet inschakelen omdat filesharing anders niet mogelijk is. Als ik dat dan heb aangezet en de laptops voor de zoveelste keer weer heb ge-reboot krijg ik nog steeds dezelfde meldingen dat het niet lukt.

De computers staan in dezelfde werkgroep
Bestanden en printers delen voor microsoft netwerken staan aan

Wat zou dan het probleem nog kunnen zijn?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

\\ip

doet het ook niet ? (bijvoorbeeld \\192.168.2.3)

[ Voor 94% gewijzigd door Jungian op 17-11-2006 17:35 . Reden: quote weggetieft :) ]

0.0

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Kan je wel pingen naar elkaar?
Zelfde subnet e.d?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Jungian schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:34:
\\ip

doet het ook niet ? (bijvoorbeeld \\192.168.2.3)
\\192.168.2.3 doet het niet
\\NAAMVANEENCOMPUTER doet het niet
http://192.168.2.3 doet het ook niet