Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP + IE7 NL] geen tabbed browsing

Pagina: 1
Acties:

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:54
Ik weet dat deze topic al een aantal keer voorbij is gekomen, maar dit ging dan om IE7 beta (engels) of ali illegalie versies etc.

Ik ben hier op mijn werk IE7 aan het testen, om te kijken of we in de december image deze versie mee gaan nemen.
Het gaat dus om legale XP (VLK) installatie, met final internet explorer 7 NL versie.

De installatie van IE7 gaat prima, pc reboot, IE7 opstarten, geen enkele foutmelding, gaat netjes naar de MS site om de instellingen in te stellen.
Maar tabbed browsing werkt niet, onder bestand is nieuw tabblad grijs, bij de internet opties staat tabbladen aangevinkt.
Tijdens de beta was er soms een probleem met xml, dus het ik uit de update map xmllitesetup.exe gedraaid, maar nog steeds geen tabs, ook een aantal keren tabbladen aan en uitgevinkt en IE tussentijds afgesloten en opgestart.
Bij MS zelf en via google kan ik tot nu toe ook niks zinnigs hier over vinden.

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• spokey
Niemand enig idee?

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 16:19
Probeer eens Ctrl + T.

Test anders eens FireFox 2.0.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Ik denk eerder dat er een policyprobleem is. Heb hier zelf ook IE7 3 dagen gehad maar weer verwijderd omdat er een aantal applicaties (webbased) niets mee konden, laden gaf fouten op pagina etc. Zelfde applicaties draaien onder Opera9 wel goed.

Als tabbed browsing een must is, dan zou je dus inderdaad naar alternatieven kunnen kijken als je met spitten in de policies niets tegenkomt (weet niet of je in een serveromgeving rondhangt of standalones maar VLK doet me vermoeden dat je met een centrale server te maken hebt. SBS server of iets anders?).

my 2 cents

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Edit: Oops, er stond hier onzin...

Eventlog bekeken ?

[ Voor 85% gewijzigd door lier op 20-11-2006 10:12 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• spokey
CTRL-T werkt "uiteraard" ook niet, aangezien de optie nieuw tabblad grijs is terwijl tabbladen aan staat.

Ik weet uiteraard dat er alternatieven zijn als ik tabs wil hebben, gebruik hier zelf FF en Opera.
Maar het gaat er dus om dat waarschijnlijk in Januari MS, IE7 via winupdate gaat pushen en dat hij waarschinlijk hier dan tzt ook via SUS server gepusht wordt en aangezien ik/we in december toch bezig gaan met een nieuwe image wil ik ruim van te voren kunnen testen om te kijken hoe de verschillende applicaties met IE7 omgaan en of we het dus willen gaan gebruiken of niet.

Op dit ogenblik hangen de ws in een Netware omgeving, maar dit gaat binnekort ook veranderen naar Win 2003 omgeving (vandaar nieuwe image).

We gebruiken geen policies voor internet (explorer), dus dit zou geen probleem mogen zijn.
Maar om dit uit te sluiten heb ik IE ook geinstalleerd op een machine terwijl ik lokaal ingelogt ebn en ook dan krijg ik geen tabs.

Maar voor alle zekerheid pak ik nog een machine waar nog helemaal geen policies of netwerk rommel "overheen" is gegaan.

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 23:31
Kreeg gisteren de melding op een pc met XP en IE7 dat met de geinstalleerde LIVE toolbar geen tabs mogelijk zijn.

Verwijderd

Sorry voor de late reactie, maar dat heb ik ook tegengekomen. De oplossing was bij mij simpelweg de laatste .Net Framework installeren..
Pagina: 1