[XP] Download/Internetsnelheid verdelen in WinXP?*

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Hoi,

Ik heb me een ongeluk gezocht in de search....tot op heden niks gevonden.

Ik zit met het volgende. Heb een oude XP install op mijn pc gehad, die zo'n jaar of 3 gedraaid heeft met regelmatige updates etc. Hierop heb ik altijd razendsnel kunnen internetten downloaden tegelijkertijd.

Nu heb ik een nieuwe install gedaan van XP.....dat werd wel eens tijd....alleen is ht nu zo dat als ik bijvoorbeeld aan het downloaden ben, ik voor geen mogelijkheid meer kan internetten omdat al mijn bandbreedte naar het downloaden gaat. Het zou best kunnen dat ik dat een aantal jaren geleden op de oude install eens heb aangepast....alleen weet ik nu bij lange na niet meer hoe.

Is er iemand die weet ik hoe ik kan voorkomen dat ik geen website meer kan bekijken als ik aan het downloaden ben? Ik word er namelijk een beetje moet van..........

Alvast bedankt!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Netlimiter

[ Voor 66% gewijzigd door Gunner op 17-11-2006 16:21 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Als je aan het downloaden ben, ben je aan het "internetten". Ik neem aan dat je het over browsen hebt?

En met downloaden bedoel je een P2P achtig iets? Beperk daarin het aantal connecties en eventueel ook de bandbreedte. Als dat daar niet kan: gebruik een extern tooltje om de bandbreedte te beperken (zie de search voor voorbeelden, ik ken er geen uit mn hoofd).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bartez
netlimiter had ik inderdaad gevonden....al is het gewoon zo dat ik dat nooit heb hoeven gebruiken.....dus ik bedoel dus eigenlijk een soort van tweak in XP waarmee je hetzelfde effect hebt als netlimiter......

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Bartez schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:40:
netlimiter had ik inderdaad gevonden....al is het gewoon zo dat ik dat nooit heb hoeven gebruiken.....dus ik bedoel dus eigenlijk een soort van tweak in XP waarmee je hetzelfde effect hebt als netlimiter......
Beantwoord je de vraag van F_J_K ook even? Anders weten we niet wat je nou precies bedoelt met downloaden...

LinkedIn WoT Cash Converter

• Bartez
sorry.....met downloaden bedoel ik eigenlijk alles....van mp3's tot bestanden van microsoft update.....etc.....als het maar bestanden zijn....op een of andere manier pakken die alle bandbreedte waardoor gewoon internetten geen otpie meer is....ik heb dat nooit eerder gehad...vandaar de vraag.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je bedoelt waarschijnlijk de connection-lock die SP2 heeft.. Ik heb ook geen idee meer hoe de patch/tweak ervoor heette...

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Als zelfs Windows update de boel al vertraagt, zou ik kijken naar (ook) je drivers: mobo, nic, disk controller, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bartez
het is gewoon vreemd dat ik met een oude install van 3 jaar oud alles door elkaar kan doen....10 files downloaden in mirc, windows update er doorheen en ook nog internetten.....no problem....nu een nieuwe install.....en zodar ik maar 1 file met mirc download.....al gaat dat maar met 10kb/sec (terwijl ik 500 kb/s kan downloaden....dan ligt heel het internetbrowsen plat.....heeft iedereen daar nu last van.....het vreemde is namelijk dat ik vorige week ook windows opnieuw geinstalled heb en daarbij dezelfde problemen had.....toen weer teruggezet naar oude image.....toen weer geen problemen...nu weer opnieuw geinstalled....en hoopa....weer hetzelfde.....wordt daar een beetje moedeloos van...

p.s....hoe kan ik de drivers van mobo/nic en controller checken?? Windows update is helemaal bij.

Bedankt!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Drivers moederbord, netwerkkaarten en eventueel harddisk controler (vooral als SATA of RAID): zie de sites van de makers :Y)

Kijk ook of je virusscanner / personal firewall de boel niet onevenredig vertraagt. Kijk eens wat er gebeurt als je die als test even uitschakelt.

• Bartez
gaan ik ff proberen....

• Bartez
nou....internetsecurity wil niet werken....allerhande breedband tweaks werken niet.....drivers zijn up-to date.......ik snap het gewoon niet....ik moet toch gewoon kunnen internetten als ik aan het downloaden ben?

• Bartez
ben weer terug bij mijn image van de oude install.....heb ik weer even terug gezet.....en ja hoor.....supersnel internetten en downloaden tegelijkertijd. Nu heb ik meteen even de verbinding vergeleken met de 'slome' versie en die was nagenoeg gelijk, behalev dat er bij de snelle versie een extra protocol was geinstalleerd.

Dit was 'microsoft TCP/IP version 6'.

Dit protocol was dus niet geinstalleerd op de trage versie. Heeft er iemand enig idee of dit het probleem zou kunnen zijn? Voordat ik de hele boel wederom moet omgooien om het te kunnen testen???

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Lijkt me sterk. Dan zou de helft van Nederland niet snel kunnen internetten.

LinkedIn WoT Cash Converter

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:29
Heeft het niet te maken met wat The_Zeroorez zegt? TCP/IP kan maar maximaal 10 gelijktijdige verbindingen aan. Dit is een beveiliging sinds SP2, oorzaak een worm... Er bestaat een patch om dit bv te verhogen naar 50 verbindingen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die patch is de patch van lvlord en die is hier te vinden, dwz de FAQ van die patch. Via de downloadlinks kom je bij de laatste versie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bartez
hey.....misschien is dat het wel.....ik ga het even proberen!

Jullie horen het....bedankt zover!
Pagina: 1