Toon posts:

Samsung le27t51b aansluiten op pc problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb dus een Samsung le27t51b lcd tv en wil deze samen gebruiken met mijn pc.

Ik weet dat dit model geen pc functie ondersteund via dvi.(zijn er al omwegen?)

Dus ik heb de tv aangesloten via een vga kabel.

Ik heb een nvidia 7600gt met hdtv ondersteuning.

Instellingen zijn : dual view met lcd tv op 1360 X 768

Mijn probleem is als volgt: Als ik divxjes of filmpjes die ik download afspeel met media player classic dan werkt alles perfect. Maar zodra ik een dvdtje wil spelen met MPLC dan krijg ik het bericht niet ondersteund te zien op de tv!! Hoe kan ik dit verhelpen??

Kan ik met een dvi-i kabel wel dvd's kijken maar geen pc desktop?

Ik wil gewoon dvdtjes en gedownloade filmpjes kunnen bekijken via mijn pc.

Help needed!

Alvast bedankt

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 14:47
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:07:
Hallo Allemaal,

Ik heb dus een Samsung le27t51b lcd tv en wil deze samen gebruiken met mijn pc.

Ik weet dat dit model geen pc functie ondersteund via dvi.(zijn er al omwegen?)

Dus ik heb de tv aangesloten via een vga kabel.

Ik heb een nvidia 7600gt met hdtv ondersteuning.

Instellingen zijn : dual view met lcd tv op 1360 X 768

Mijn probleem is als volgt: Als ik divxjes of filmpjes die ik download afspeel met media player classic dan werkt alles perfect. Maar zodra ik een dvdtje wil spelen met MPLC dan krijg ik het bericht niet ondersteund te zien op de tv!! Hoe kan ik dit verhelpen??

Kan ik met een dvi-i kabel wel dvd's kijken maar geen pc desktop?

Ik wil gewoon dvdtjes en gedownloade filmpjes kunnen bekijken via mijn pc.

Help needed!

Alvast bedankt
Je moet je pc als primary display opgeven :)

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
klinkt alsof hij naar een andere (niet ondersteunde) resolutie overschakelt als je een dvd afspeelt.

Verwijderd

Topicstarter
"Je moet je pc als primary display opgeven :)"

Dat klopt! en daar staat hij natuurlijk ook op! Ik kan zelfs nvidia settings op clone zetten met alle resoluties goed en dan zegt de tv nog steeds vrolijk niet ondersteund.

"klinkt alsof hij naar een andere (niet ondersteunde) resolutie overschakelt als je een dvd afspeelt."

Ik heb alles gechecked en hij blijft op de goeie resolutie staan en ter controle -> Zie antwoord hierboven

Heeft iemand een oplossing hiervoor? Moet toch gewoon kunnen een dvd via pc kijken??

Hellup!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu samsung aan de lijn gehad en die vermoeden ook dat de resolutie veranderd word op een of andere manier. zij wilden dat ik het probeerde met een ander programma. Ik heb dus geprobeerd met cyberlink powerdvd en dat geeft hetzelfde resultaat!

asus nvidia 7600gt silent met nieuwste forceware drivers.

Kan iemand helpen? :-(

• pianoman
doorloop nog eens het zelfde proces, en sluit op het moment dat je tv uitvalt een monitor aan op die uitgang. Op veel monitoren kun je via het menu zien wat voor signaal hij dan binnenkrijgt.

Heb je de refresh rate al gecontroleerd? (ik meen dat die voor tv's 50 of 60 Hz moet zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nu zover dat ik beeld krijg. Heb met de resize feature van ffdshow gespeeld. Heb bijna alle mogelijke resoluties geprobeerd maar het beeld blijft bagger met zwarte balken aan de zijkanten en geen mooie kwaliteit. Tis zelfs erger dan s-video! Omdat als ik hem resize met ffdshow dan komt hij natuurlijk op die size ook op mn pc monitor die dan niet groot genoeg is en dat dan weer half weergeeft op de extended desktop dual view.. dan switched als de dvd begint te spelen de samsung tv over op "fullscreen video" en dat is dan altijd bagger kwaliteit. Het moet toch echt beter kunnen??
Of moet ik met powerstrip gaan werken?

Denk dat het met overscan dingen te maken heeft maar daar weet ik niks van af!

iemand nog ideeen?

• pianoman
aangezien je zegt dat divx het wel doet, moet je concluderen dat de dvd software die je gebruikt iets doet met de resolutie, kleurdiepte, of refreshrate. Zijn daar geen instellingen voor in je dvd player?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zijn juist de resoluties waarmee ik aan het testen ben!

Alleen krijg ik maar een klein beeld te zien op de tv en dan nog eens met zwarte balken.

Als ik hem instel op de native resolutie van de tv 1366 x 768 dan heb ik ook hetzelfde met klein beeld en zwarte balken.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:06:Als ik hem instel op de native resolutie van de tv 1366 x 768 dan heb ik ook hetzelfde met klein beeld en zwarte balken.
En dat heb je ook met DivX of andere filmpjes (of gewoon als je je desktop ziet)? Maak er eens een foto'tje van...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee met divxjes of mijn desktop dan heb ik een vol compleet en mooi en scherp beeld!

Alleen als ik de nvidia dualview res van de tv op 1360 x 768 zet dan krijg ik 2 kleine blauwe balkjes te zien aan elke zijde. Als ik hem op 1024 x 768 heb staan vult het beeld perfect. En ook als ik desktop clone doe heb ik perfect en scherp beeld.

Ik ben al blij dat ik uberhaubt beeld krijg bij een dvd spelen. Nu nog alleen dus de juiste output resoluties denk ik? Ik zal proberen een foto ervan te maken van het verschil tussen dvd en divx.

Mijn vraag is ook nog: Als ik geen resize functie aanroep met ffdshow en een divx afspeel dan vult hij het complete tv beeld perfect. Dit omdat ik full screen video aan heb staan in nvidia settings. Als ik dit dus doe met een dvd dan geeft mijn tv niet ondersteund aan. Dus hier ergens gaat het mis met de output resolutie van MPLC? Dan gebruik ik de resize functie van ffdshow. En laat voorderest alle settings van nvidia met rust. (dualview met pc monitor op 1028 x 1024 en lcd tv op 1024 x 768).
Ik resize output bijvoorbeeld naar 1024 x 768. dan krijg ik een klein beeld in het midden van de tv. Dus met zwarte balken boven en aan de zijkant. Ik heb ook resoluties gebprobeerd van 1900 x 1200 en dan krijg ik hem bijv wel zonder balken aan de zijkant maar wel balken aan de bovenkant.

Het moet toch niet zo moeilijk gaan allemaal?

Denk dat het een kwestie is van optimale resolutie te vinden met ffdshow alhoewel ik eigenlijk zou willen dat het gewoon werkt via de nvidia drivers.

Kan iemand mij uitleggen dat als ik de resolutie op nvidia settings op 1024x768 heb staan voor de dualview tv output, en de ffdshow output op 1400x1000 (bijv) zet, wat er dan precies gebeurt?

Ik weet in ieder geval dat het op mijn pc scherm met een resolutie van 1400 x 1000 komt te staan (wat dus te groot is en dus overloopt naar de lcd tv, maar zodra de dvd echt begint te spelen dan schakelt de tv over naar "fullscreen". Dus dan zie ik op mijn pc monitor een te groot venster mijn dvd afspelen, en op de lcdtv zie ik een kleine $#%^@# versie met zwarte balken boven en aan de zijkanten. met kwaliteit die te vergelijken is met s-video.

Zou dit alles makkelijker zijn geweest met een lcd tv die wel pc input aankan via dvi of hdmi? bestaan die?

Hellup!

Verwijderd

Topicstarter
Oh en ik heb ook geprobeerd om de tv weer te laten adjusten (auto adjust functie bij pc functie menu van de lcd tv) tijdens niet mooie beelden of niet ondersteund bericht maar dat veranderde niets.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!!!!

Er was een functie in ffdshow die de aspect ratio bewaarde no matter what. Die heb ik uitgeklikt en voila! Scherp en mooi en beeldvullend beeld. Ligt natuurlijk wel aan wat voor soort dvd je kijkt of hij gemaakt ik voor 16:9 dan vult hij het hele scherm en anders net zoals altijd een wat dunner breedbeeld met een zwarte balk boven en beneden.

Niet alleen de aspect ratio was het probleem maar ook de resolutie. Vga input van de tv kan maar tot 1360 x 768.

Dus nvidia settings op 1360 x 768 en ffdshow output op 1360 x 768!

Bedankt voor alle hulp! Nu eindelijk genieten van dvdtjes!
Pagina: 1