Toon posts:

Nieuwe IBM HD overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een week heb ik er plezier van gehad, die 27,3 Gb 7200 rpm HD van IBM. Nu spint 'ie niet meer op, godve*#%$me.
Alles geprobeerd natuurlijk:
voeding werkt, CD drive is wel te benaderen via beide IDE controllers. Moederbord en voeding lijken dus OK. Aan de HD zelf is niks te zien. Geen gebogen pins of verbrande printonderdelen ofzo. HD aan een ander systeem gehangen, ook niks.

Nu heb ik de volgende vragen:
Is dit probleem te verhelpen door iedere hardwarereparateur of moet 'ie naar IBM?

Heeft IBM een reparatieservice voor HD's in Nederland?

Heeft iemand ervaring met die service? (Niet alles wat op die HD staat is 100% legaal)

Een nieuwe HD zal ik waarschijnlijk wel krijgen, maar de data is mij belangrijker.

Graag jullie hulp!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17
Poeeeeeeeee....

- Heb je je computertje OC'ed?
- Gewoon terugbrengen naar IBM en zeggen dat je de data (zo mogelijk) wilt behouden.. (is dit een goeie zin? :))
- Anders bel je ff naar hun helpdesk, hebben ze vast wel.. weet alleen het nummer niet... :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

mijn 16,8 gb is ook niet helemaal zuiver, ik gebeld naar degene waar ik hem vandaan heb (winkel) en zei hadden opgebeld naar IBM en zij zeiden dat ze hem nagaan kijken maar ben ik hem een weekje minimaal kwijt.
Mijn HD geeft badsectors iederekeer meer wanneer ik formateer. :(

39

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niks overklokt. IBM mekkert dat ik contact moet opnemen met de originele leverancier( Magna computers). Deze zijn pas vanaf 13.00 uur bereikbaar.
Blijkbaar is er een IBM servicecentrum in Utrecht.

• jms
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

Heb je he met IBM schijven. Als ze het doen doen ze het goed. Alleen hebben ze een uitval van 15%!!!. :) :)
Dat gebeurt ALTIJD met bad sectors. Heb je er 1 dan volgen er meer.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 09:01
15%? Dat geloof ik niet. Hoe kom je aan dat getal? Dan zou Western Digital ook ongeveer 15% uitval moeten hebben, aangezien die drives vrijwel gelijk zijn aan de IBM drives.
BTW, wat zegt ie trouwens bij het formateren als je een bad sector hebt?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Wat een onzin jms

Verwijderd

Topicstarter
Alles is weer opgelost! IBM weigerde om losse onderdelen te repareren, alleen complete systemen. De printplaat op de harddisk is door Magna computers vervangen. Nu draait 'ie godzijdank weer. Klasse service.
Pagina: 1