Ik sta hier volledig achter de laatste actie van Disney: kaartje sturen aan de formateur voor rookvrije horeca.
Al is het maar omdat het er toe zal leiden dat ik wat minder achter de PC zit.
In het buitenland heb ik veel ervaring met rookvrije horeca en het is een verademing.
Ik weet niet of het gepast is maar nodig iedereen uit ook even de site aan te klikken en dit uitstekende inititief te steunen.
Al is het maar omdat het er toe zal leiden dat ik wat minder achter de PC zit.
In het buitenland heb ik veel ervaring met rookvrije horeca en het is een verademing.
Ik weet niet of het gepast is maar nodig iedereen uit ook even de site aan te klikken en dit uitstekende inititief te steunen.
- Ruime meerderheid Nederlanders is voor
- Horeca medewerkers hebben ook recht op rookvrij werkplek
- Amerika, Ierland, Italie, Zweden, Schotland en nog vele landen gingen ons voor
- Is notabene al vast gelegd in Europese regelgeving
- Meeroken veroorzaakt 3000 doden per jaar (in het verkeer 'maar' 900)
- ( onder de rokers nog eens 20000 maar dat is uiteraard hun eigen keus)
- Meer dan een miljoen mensen die astma hebben of anders slecht tegen rook kunnen, gaan weer overal mee naar toe.
- Het werkt omzet verhogend voor de horeca sector
- Geeft 1/3 van alle rokers die wil stoppen een grote steun in de rug.
- Meeste rokers beginnen op leeftijd van 15-19 jaar. Door gewenning in de kroeg. Past dus in 30 jaar ontmoedigingsbeleid. Na hun 20ste begint vrijwel niemand met roken.
- Voor de liberalen: The freedom of you fist stops at the tip of my nose. (Roken gaat veel verder)
- "We komen er samen wel uit" ik geloof niet dat er ooit één roker is geweest die in een restaurant waar ik lekker zat te eten heeft gevraagd of ik er bezwaar tegen had dat hij of zij een sigaret op stak (om over sigarenrokers nog maar te zwijgen).
- "Richt je eigen restaurant op" ~ Ik leg ook niet mijn eigen snelweg aan omdat ik harder wil rijden.
- "zit niet te zeuren"- "het is je eigen keuze om mee te roken" etc. moet je zeggen tegen de familie van longkanker patiënten, overlevingskans na 5 jaar: 10%.
- Als 2/3 meerderheid vooraf niet genoeg is hoeveel zou het dan moeten zijn? Na invoering is in het buitenland 80-90% enthousiast over rookvrij horeca. Zal in Nederland niet anders zijn.
- Afzuiging tot 90% is niet voldoende, er is geen veilige ondergrens voor de vele kankerverwekkende stoffen in sigaretten rook.
- Rookgedeeltes voor rokers? Prima idee.
[ Voor 3% gewijzigd door Opi op 18-11-2006 00:38 ]