Toon posts:

Windows Vista, Cisco VPN Client

Pagina: 1
Acties:
  • 4.937 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben student aan de Hogeschool Leiden en we maken daar gebruik van een VPN-connectie. Sinds kort heb ik Windows Vista geïnstalleerd op mijn laptop en Cisco VPN Client versie: 4.8.01.0590.

Ik heb van alles geprobeerd, maar ik kan onder Windows Vista geen VPN-connectie krijgen met het schoolnetwerk. Kan iemand mij helpen hoe dit komt en wat ik daaraan kan doen!

Alvast bedankt.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-03 08:43
Ik heb van alles geprobeerd
En wat is precies van alles?

Welke foutmelding krijg je wanneer je probeert in te bellen?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
andere versies van Cisco VPN geinstalleerd en werkte ook niet. IPv6 uitgezet om te kijken of het dan wel ging.
Krijg de melding: Secured vpn connection terminated localy by the client. Reason412: Remote peer is no longer reasponding.
Wanneer je onder Windows XP gaat connecten met Cisco VPN dan gaat het probleemloos

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 15:29 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je zelf ook wat gezocht?

Error Secure VPN Connection terminated locally by the Client.
Reason 412: The remote peer is no longer responding.

You may encounter this error if you did not setup the Windows Firewall exception in step 6. When connecting through a router, you may disconnect if the connection is idle for some amount of time. This time span differs based on the timeout value configured on your router (this value is set by the factory and cannot be modified). If you have already configured the firewall exception and continue to have problems, use the cmu_vpn_tcp connection (configured for IPSec over TCP). See step 5 if you do not already have this connection type configured.
http://www.cmu.edu/comput...t/vpn_clientfaq.html#tr_4

• ShadowBumble
  • Laatst online: 23:25

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:18:
Ik ben student aan de Hogeschool Leiden en we maken daar gebruik van een VPN-connectie. Sinds kort heb ik Windows Vista geïnstalleerd op mijn laptop en Cisco VPN Client versie: 4.8.01.0590.

Ik heb van alles geprobeerd, maar ik kan onder Windows Vista geen VPN-connectie krijgen met het schoolnetwerk. Kan iemand mij helpen hoe dit komt en wat ik daaraan kan doen!

Alvast bedankt.
Als het goed is krijg je al een melding op het moment dat je hem installeer dat de " hooks" van de .dll files niet geregistreerd kunnen worden aan de kernel van Vista.

Dit is op dit moment nog niet te verhelpen. Als je je client opstart zie je ook in de balk dat de sub protocollen die die dll's nodig hebben niks kunnen vinden. Het is dus afwachten tot cisco de VPN client uitbreid voor Vista. ( Voor mij was dit ook de reden om dus Vista der weer af te gooien en weer Windows XP derop te zeteen )

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:18:
... Cisco VPN Client versie: 4.8.01.0590.
Is dat de Vista beta client? http://wssg.berkeley.edu/public/test/vpn-fortesting/

Kun je trouwens niet contact opnemen met je school. Daar zullen ze toch ook wel een helpdesk hebben voor dit soort zaken.

Verwijderd

Topicstarter
Noork: heb inderdaad al gezocht. En wat jij eerder heb geschreven met die melding had ik inderdaad ook gevonden, maar dat hielp niet! Ben ook bij de service desk van mijn school geweest, maar dat zijn net leeken! Die zeiden gelijk van dat ze niet wisten hoe dat moest verholpen worden

Verwijderd

Volgensmij is VPN onder Vista sowieso nog een probleem.
Ik maak met Vista een Client aan, en krijg steeds de foutmelding: 691: Uw gebrukersnaam en/of wachtwoord is onjuist!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
pptp werkt anders prima onder vista hoor.

• recharge
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03-2025
Sinds 20-03 is de release candidate versie 5.0.00.0320 van de Cisco VPN client uit.

De change log:

This release candidate resolves the following:

Reason 442: Failed to enable Virtual Adapter.
Reason 412: The remote peer is no longer responding.
Only resolved when you add the following keyword to the *.pcf
"UseLegacyIKEPort=1" under the [MAIN] section.

Reason 402: The Connection Manager was unable to read the connection entry,
or the connection entry has missing or incorrect information.
Resolved UAC, and Data Redirection issues.
DNE installattion error
vpnclient_setup.msi is now supported on Vista.
AES VPN tunnel causes VoIP sessions also using AES to crash.
Broadcom tcp offloading bug.

Known issues:
Smart Cards
Start before login
Stateful Firewall
Logging isn't displayed to the log window but still logs to the log file.
This client only support 32bit operating systems.
InstallShield version not supported on Vista.

Verwijderd

Versie 5.0.00.0320 werkt bij mij zonder problemen. Dus ff de nieuwste versie pakken voor Vista.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-03 09:44

Muggie

8 pm

Klopt, versie 5 is een werkende versie voor Vista.

PSN: mug_8pm

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:14
Linkje voor het geval ik je niet eerder op de HS zie. http://rapidshare.com/fil...t-rc-5.0.00.0320.zip.html

Schijnt bij veel mensen op http://geekswithblogs.net...ve/2007/01/01/102429.aspx te werken.

Oja, die dude's van de helpdesk zijn LAME! Nou niet die dudes persoonlijk dan, maar iig de guys die de beslissing heeft genomen om een traag docentennetwerk voorrang te geven op vista vpn problemen. Met 10kbs kun je ook heus nog wel vieze plaatjes kijken tussen de college's door.

Verwijderd

Je wilt toch niet zeggen dat studenten tussen de colleges door naar vieze plaatjes kijken? Dat doen ze toch gewoon _tijdens_ de colleges?

Verwijderd

hihi... en die LAME guys lezen ook mee ;)

Verwijderd

Heren studenten vpn clients voor vista uitgekomen op 4/4/2007 staat binnenkort op BlackBoard : 5.0.00.0340-MSI.exe

Groet,

Andre (een van de LAME guys)

• janemmers
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-02 09:59
Hallo
Ik heb versie 5.00...340 geinstalleerd
Nadat een sessie verboken wordt is de verbinding met de andere computers in het netwerk verbroken. Ik moet dan de netwerkkaart weer uitschakelen en vervolgens weer inschakelen. Iemand een idee hoe ik dit oplos

Groeten
Jan

Jan

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:14:
Heren studenten vpn clients voor vista uitgekomen op 4/4/2007 staat binnenkort op BlackBoard : 5.0.00.0340-MSI.exe

Groet,

Andre (een van de LAME guys)
Hij staat nu op blackboard maar kan nog steeds niet inloggen op school.
Thuis kan ik al sinds versie 4.***** inloggen, alleen op school werkt die niet.
Nadat ik mijn inlog gegevens heb ingevuld blijft die oneindig lang niks doen.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Grappig om te lezen dat iemand op z'n laptop Vista heeft geinstalleerd zonder eerst vooronderzoek te doen of alles dan nog wel werkt en dan gaat klagen over de helpdesk bij z'n school.
Geweldig trouwens dat die dus gewoon meelezen... >:)

Verwijderd

Vista kan niet omgaan met het schakelen tussen een vaste lan-verbinding en een wireless verbinding... Gelukkig is er een update!

KB930163

Omschrijving:
Installeer deze update om een probleem op te lossen waardoor u niet via VPN verbinding kunt maken met een extern netwerk nadat u van een actieve kabelverbinding naar een andere draadloze of kabelverbinding bent overgeschakeld.

• WPNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Deze doet het niet op mijn vista business 64 bit, net als de cisco client. Die stopt op het einde van de installatie met foutmelding en maakt de installatie dan ongedaan.

en ja, ik heb alle rechten en andere toeters en bellen ;)
Pagina: 1