Toon posts:

Zwarte balken weghalen met TvTool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[situatie]
Tv aangeslote op PC (Geforce 6200 videokaart)
Krijg netjes beeld (zie mijn bureaublad in full screen met kleur alles top!
Maaar....

Als ik dus een film af ga draaien en die op mijn tv bekijk, komen de welbekende zwarte balken,
1tje boven en 1tje onder op het scherm. Dus zie ik de film niet full screen.

Ik heb op google gezocht en gelezen dat het met TvTool te verhelpen was met het knopje Overdrive.

Ik ben me al een half uur rot aan het zoeken naar Overdrive maar nergens te bekennen.

Ik gebruik TvTool 9.7 (gewoon de laatste van de site).

quote:
megaleo schreef op donderdag 19 februari 2004 @ 16:49:
Op het eerste tab-blad zit een groep genaamd "Picture size" speel daar eens mee dat is de overscan. Standard heb je veel overscan en full screen totaal geen overscan. Desktop is een tussenvorm, probeer de drie eens en kijk wat bij jou het beste werkt.

Op het eerste tabblad heb ik geen Picture Size staan, alleen:

TV-format,
Resolution,
MV properties

Als ik op MV properties klik krijg ik wel een scherm met een tabblad TV-uitvoer,

daar kan ik dan kiezen voor

Helderheid,
Contrast,
Overdrive.

Is het dan misschien overdrive??

Ik kan het nu niet testen want ben niet thuis , dus kan het vanavond pas testen!

Maargoed weet iemand waar dus overscan staat, of is dat die optie overdrive?

Oja ik heb een Nvidia GeForce 6200 en heb het aangesloten met een S-video kabel op een "scart" converter (weet niet precies hoe ze die noemen).
Werkt perfect alleen als ik dus een film wil kijken, dan kome er 2 balken, eentje boven en eentje onder

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die dit weet??

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-07 15:01
Volgens mij wil je iets dat niet kan. Als je buroblad wel goed wordt weergegeven, zijn de instellingen gewoon goed en ligt het aan de bron. Veel films op TV hebben ook zwarte balken, dan ga je toch ook niet aan je TV zitten prutsen ? Probeer maar eens een filmpje met een lagere resolutie. bijv. een stream van uitzending-gemist ofzo. dan zul je zien dat die wel full-screen zijn.

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07

Smoke

Maverick Reploid

Als je de films op je normale monitor afspeelt, zijn de zwarte balken dan ook aanwezig? Ik heb zo'n gevoel dat de films die je wil afspelen in widescreen of bioscoopformaat zijn, en hier kun je niet erg veel aan doen behalve je afspeelsoftware in te stellen op pan&scan.