Toon posts:

Verwerken van data vanuit Fortran

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om data te visualiseren vanuit fortran?
Stel: je hebt twee dimensies (x,y) die een bepaalde waarde aannemen op een bepaald tijdstip f(x,y,t).
Op dat ogenblik zijn er dus 4 dimensies nodig om dit voor te stellen (x, y, f, t).
Ik ben op zoek naar een stukje software (liefst open source) dat bijvoorbeeld met kleuren een vlak inkleurt, waarbij de kleuren overeenkomen met x en y. En waarbij door middel van animaties, ook de tijd in rekening kan worden gebracht...
Kan iemand mij verder helpen?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet gewoon de data vanuit het Fortran programma naar een file schrijven. Daarna kan je bijvoorbeeld met gnuplot er een grafiekje van maken.

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die weet hoe ik met Compaq Array Viewer een array kan opvragen uit een stukje software?

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik ken het programma totaal niet, maar volgens mij leveren ze daarvoor een paar routines mee:
Aview routines library

The Aview routines library contains a small set of subroutines that allow Visual Fortran or Visual C++ applications to display array data using the Array Viewer (via OLE automation). It enables you to create data visualization applications with just a few lines of code! The library routines can also save array data as a file for later viewing by the Array Viewer.

Also included with the Compaq Array Visualizer is a set of precompiled routines for reading and writing files in the Hierarchical Data Format (HDF), a platform-independent data format for the storage and exchange of scientific data.. The Array Viewer can also read and display HDF files directly.
bron

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werk ik met gnu-plot?
Ik krijg het al niet geïnstalleerd...

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die mij kan helpen? Want ik geraak er echt niet uit...

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe je gnuplot kan installeren voor jouw OS weet ik niet. Onder Debian doe ik gewoon apt-get install gnuplot ;)

Als je gnuplot draaiend heb kan je redelijk eenvoudig eenvoudige plots maken. Zie bijvoorbeeld http://www.duke.edu/~hpgavin/gnuplot.html voor wat ideetjes. Als het ingewikkelder wordt zal je toch de handleiding moeten lezen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:27:
I
Ik ben op zoek naar een stukje software (liefst open source) dat
Ik zie dit topic wat laat maar alsnog: Dit is een scriptrequest en die zien we hier liever niet. Als je voor een volgende keer Programming Beleid (en dan met name Programming Beleid - De Quickstart) eens door wilt lezen dan weet je wat we van je verwachten van je voordat je een topic opent.

De overige vragen die je stelt zijn voor hier in PRG veel te kort van stof, want we verwachten dat je aangeeft wat je nu precies hebt geprobeerd en wat daar nu allemaal niet mee lukte.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.