[xp] extreem hoog geheugen gebruik

Pagina: 1
Acties:

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-03 13:37
Ik heb probleem met een XP SP2 machine met 512 mb.

Na het opstarten hoe ik maar 180 mb vrij geheugen vrij. Ik heb Hitmanpro en Trendmicro virusscanner gebruikt, niks meer gevonden.

Maar wat me opvalt is dat op deze pc de standaard processen ongeveer dubbel zoveel geheugen gebruiken dan op een andere XP SP2 machine met SP2:

Afbeeldingslocatie: http://www.detrekkers.com/hoog.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.detrekkers.com/laag.jpg
explorer.exe 7 mb meer (loopt op tot 64 mb en meer, op andere pc tot maximaal 30 a 40)
svchost dubbel zoveel
wmiprvse op goede pc 8 mb en slechte pc 14 mb
etc
etc

Outlook gebruikt uiteindelijk zelfs meer dan 130 mb.

Het lijkt wel of alle processen op een bepaalde manier lopen zodat ze veel en veel meer geheugen gebruiken. Verder kan ik geen vreemde processen vinden, dus ik weet niet of het een virus of een foute instelling is binnen XP?

Help!

• trekker22
Iemand een idee waarom alle processen meer geheugen lijken te gebruiken dan normaal?

Ik heb geen vreemde processen draaien, maar de standaard processen nemen gewoon meer geheugen! Als XP is opgestart (32 processen draaien, redelijk binnen een Domain, activesync en virusscanner, lijkt me) heb ik nog 150 mb vrij van 512 mb. Open ik nog Outlook heb ik nog maar 100 mb.

HijackThis laat niks vreemds zien, Hitmanpro vind niks, NOD32 virusscan niks, trendmicro niks...

Iemand een idee? Kun je XP in een bepaalde modus draaien dat die meer geheugen gebruikt? Bepaalde debug mode o.i.d.?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
debug mode kan zeker, maar ligt er maar net aan wat je laad en verder maakt ut niet zoveel uit joh, tis gewoon zo dat xp geheugen geeft aan programma's als ze dat nodig hebben, heeft een ander programma op een gegeven moment ook geheugen nodig, en er zitten wat programma's te "idle-en" dan gaan die programma's (gedeeltelijk) naar de pagefile...

en kijk anders eens in veilige modus.....

[ Voor 6% gewijzigd door Dutch2007 op 21-11-2006 08:50 ]

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
:+ Niet de 64bit versie van windows aan het draaien?

"That was left handed..." - JJH

• trekker22
Ik weet dat XP/Windows vaak zoveel mogelijk geheugen gebruikt, maar dit is echt extreem. Hij gaat ook gewoon door tot fysiek geheugen nog maar rond de 50 mb vrij is en dan wordt echt alles traag!

Onder veilige modus is het niet, maar ik heb geen idee hoe dit onder de normale mode zo extreem toeneemt.

Lijkt me toch niet normaal dat je nog maar 150 mb fysiek vrijhebt na een kale boot van XP...

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-03 18:47
Zijn de pc's (van ellen en joris ;) ) wel dezelfde besturingssystemen? Zag zo even in een oogwenk dat het sowieso andere talen zijn.

En ik zie bij joris ook hele andere programma's draaien dan bij ellen. B.V. pop3trap.exe. Misschien zorgt die wel voor extra verkeer over de svchost....

Ben bang dat het appels en peren zijn op deze manier 8)7

Carpe Diem

Pagina: 1