[Vista] software raid

Pagina: 1
Acties:

• RamsesII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 19:39
hoi hoi,

ik ben al een tijdje aan denken om een raid setup te maken, nu lees i vandaag dat dit mogelijk is in xp met een soort hack, om een software raid op te zetten.

op dit moment wil ik nog geen kaart of hardware kopen
(p5w ondersteund maar toch nog software he?)

ook is het geval dat ik meerdere hardeschijven heb (duh lol) maar hier zit het in, deze zijn niet identiek, of zelfde groote. En dus onmogelijk om het te doen met hardware zonder veel ruimte te verliezen?

is een programma compitible met vista die dit wel toelaat, of een hack zoals onder xp?

bedankt alvast _/-\o_

• RamsesII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 19:39
klein kickje

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
In Windows zitten features die bepaalde RAID functionaliteiten mogelijk maken, met haken en ogen. Sommige raid-sets (0, 5) kun je niet van booten, van RAID1 sets wel..

Maarrr, ome Bill heeft in XP uitgezet dat je RAID1 en 5 sets kunt maken volgens mij, en dit zou met een hack weer terug te zetten zijn.

De vraag is of het in Vista op dezelfde manier zal gaan..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je met de disk manager in vista ook gewoon JBOD en Raid 0 volumes kan maken.

specs

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-03 16:21
Weet iemand toevallig welke edities van Windows Vista softwarematige RAID ondersteunen? En welke RAID levels?

Verwijderd

kickje

Ik heb Vista Business. Wordt software raid5 daarin ondersteund (met of zonder hack zoals bij xp)? Ik heb hier wat op gegoogled, en niets over gevonden...

De reden waarom ik het niet test is omdat ik de Vista nog niet gedownload heb. Ik heb mijn legale serials al liggen (MSDNAA programma), maar de DVD heb ik nog niet gedownload. Downloadlimiet...
Pagina: 1