Hallo,
ik heb hier een PC liggen,hij doet helemaal niks bij blijft in de bios hangen.
toen ik dit zo bekeek verdacht ik meteen het geheugen, dat het brak was en niet door de selftest heen kwam.
als ik hem nu boot gebeurt er dit:
Scherm gaat aan, krijg een logo van Bios en *vast* doe ik de uitknop inhouden 4 sec heeft geen zin.
Nu force ik hem uit via de voedingsknop.
wat ik al heb geprobeerd:
Bios reset (geen effect)
Ander Mobo (geen effect)
Ander geheugenbankje (geen effect)
Hardeschijf afgesloten (geen effect)
ik kom er dus echt niet uit.. enige ik kan bedenken is dat het geheugen brak is.
Hoe zit het met de Processor ? hij boot wel dus hij werkt wel, kan die ook naar de euwige wafer-velden zijn gegaan ? of beschadigd zijn ?
Specs:
Intel pentium 4 1.6Ghz
Asus P4P800 Se mobo
(2x geheugen getest met : pc2700 Corsair en pc 2100 Hynix)
al ongeveer 10x bios gereset,
2 voedingen geprobeerd
een Geforce4mx 64MB(Asus)
Samnsung 40gig Hard-disk
moederbord 1 = Asus P4P800SE S478
Moederbord2 = Pcchips M916 S478
Nieuwe voeding geprobeerd, Nieuwe graka..(Ati rage128pro & Ati Radeon 9800se) weer een ander geheugenbankje.. hetzelfde als alsvoren.
een keer MET en zonder Hardeschijf opgestart.. mocht allemaal geen baat hebben, het blijft me onvolkomen een mysterie wat er aan de hand is. hij doet precies hetzelfde op het andere moederbord.
ik heb hier een PC liggen,hij doet helemaal niks bij blijft in de bios hangen.
toen ik dit zo bekeek verdacht ik meteen het geheugen, dat het brak was en niet door de selftest heen kwam.
als ik hem nu boot gebeurt er dit:
Scherm gaat aan, krijg een logo van Bios en *vast* doe ik de uitknop inhouden 4 sec heeft geen zin.
Nu force ik hem uit via de voedingsknop.
wat ik al heb geprobeerd:
Bios reset (geen effect)
Ander Mobo (geen effect)
Ander geheugenbankje (geen effect)
Hardeschijf afgesloten (geen effect)
ik kom er dus echt niet uit.. enige ik kan bedenken is dat het geheugen brak is.
Hoe zit het met de Processor ? hij boot wel dus hij werkt wel, kan die ook naar de euwige wafer-velden zijn gegaan ? of beschadigd zijn ?
Specs:
Intel pentium 4 1.6Ghz
Asus P4P800 Se mobo
(2x geheugen getest met : pc2700 Corsair en pc 2100 Hynix)
al ongeveer 10x bios gereset,
2 voedingen geprobeerd
een Geforce4mx 64MB(Asus)
Samnsung 40gig Hard-disk
moederbord 1 = Asus P4P800SE S478
Moederbord2 = Pcchips M916 S478
Nieuwe voeding geprobeerd, Nieuwe graka..(Ati rage128pro & Ati Radeon 9800se) weer een ander geheugenbankje.. hetzelfde als alsvoren.
een keer MET en zonder Hardeschijf opgestart.. mocht allemaal geen baat hebben, het blijft me onvolkomen een mysterie wat er aan de hand is. hij doet precies hetzelfde op het andere moederbord.
[ Voor 27% gewijzigd door NomadTitan op 18-11-2006 11:24 ]