Pinnacle studio 10 kwaliteitsverlies

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 11:47
Ik ben sinds kort aan het videobewerken geslagen, en heb Pinnacle op mijn PC gezet. (studio 10).
Als ik van mijn camera een video capture (DV formaat) dan heb ik een bestand met goede kwaliteit. Niks mis mee als ik 'm open in een afspeelprogramma.

In Pinnacle is de kwaliteit een stuk minder, en opgeslagen (in welk formaat ook) ziet 't er gewoon veel slechter uit. Onscherp beeld en schijnbaar missende frames.

Ik zou eigenlijk niet weten wat ik er nog aan kan doen. Codecs zijn gewoon de codecs die bij Pinnacle zitten, hardware moet 't aankunnen, en op de verschillende fora heb ik de oplossing ook niet kunenn vinden helaas.

HELP! 8)7

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik vaak gemaakte fout is dat het interlacing verhaal helemaal in de soep loopt. Als je dat niet goed doet, dan wordt je export helemaal waardeloos. Dat de previews in Pinnacle slechter zijn is redelijk normaal. Dat wordt vaker gedaan om snelheid te verhogen.

Ik zou het dus in de richting van interlacing zoeken. Kun je misschien een screentje posten van een enkel frame dat ze zo brak uitziet, meestal is het dan makkelijk te zien wat er fout gaat.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wat voor 'n camera en videokaart ed?

Ik heb nml studio 10.6 met een JVC DV cam en dat is huilen met de pet op. Volgens mij kun je met P-10 ook veel minder instellen dan met 9

And it goes BRAAAAAPP!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Je zou ipv. dat Pinnacle pakket (Wat imho een hobbypakket is) kunnen kijken naar Sony Vegas. Heb mijn vakantievideo met Vegas 6.0 in elkaar gedraaid, en 't ziet er érg professioneel uit, en 't pakket werkt erg intuitief.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0