[Adsl / Kabel] Hulp nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10-2025
Beste tweakers,

Ik ga de 18e verhuizen en graag zou ik dan op dat nieuwe adres weer internet willen hebben.
Maar omdat ik altijd @Home hebt gehad zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik ga van Hengelo naar Gelnd.

Daar is helaas geen @Home. Op het adres is wel een adsl lijn, maar KPN is natuurlijk afgeloten.
Toen dacht ik, zal ik dan beter ADSL kunnen nemen? Soms zie ik bedragen van maar 10 euro per maand, alleen komt daar zeker een KPN abbo bij. Of het kan zonder KPN maar daar ben ik nog niet uit of dat mogelijk is.

Nu wilde ik best Orange nemen, dat is 20 Mbit voor 23,00 euro. Is dat slim? Ik lees over Tele2 alleen maar negatieve verhalen en dat ze onbeschoft zijn bij de helpdesk.
Weet niet of het zo is, maar las het op dit forum.

Ik betaal nu ongeveer 50 euro per maand. @Home breedband.

Eigenlijk zou ik ook wel gewoon bij de kabel willen blijven, omdat het minder gezeur is als ik soms zie al die verhalen over dsl instellingen.
TweakDSL heb ik ook overwogen, maar volgens mij is dat ook niet 100%

Dan kan ik als er niets qua snelheid en betrouwbaarheid als van @Home in de buurt komt, misschien beter naar UPC gaan. Dan maar 30 euro per maand betalen voor 1 mb, is niet anders.

Ik vind de keuze maken best moeilijk. De kabel is makkelijk die meld ik dan gewoon bij UPC aan. Maar adsl is misschien goedkoper voor een 20 mbit? alleen vraag ik me dan af of het betrouwbaar is en niet de extra kosten van kpn zodat ik weer kpn moet nemen.

Heb geen telefoon nodig, ik bel alleen nog maar Mobiel met t-mobile.

Op het nieuwe adres is BBnet. of hoe je dat ook zegt.

Mocht iemand advies hebben, heel graag :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik lees een hoop vooroordelen over ADSL (instellingen, helpdesk problemen, KPN). Persoonlijk zou ik nooit UPC kabel willen nemen. ADSL instellingen kan gewoon geen probleem zijn. De instellingen die misschien gedaan moeten worden staan duidelijk beschreven.

KPN abo zit je vaak toch wel aan vast, of je dat nu aan KPN betaalt of via je provider. 20Mbit is leuk, maar de snelheid die je haalt is met ADSL altijd afhankelijk van de afstand van je huis tot de centrale.

Via deze link kan je kijken welke centrale je zit en hoever je er vanaf zit. Post die bevindingen eens hier.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Zephaniah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-02 21:10
Als je naar een UPC-shop gaat kun je dezelfde dag nog internetten. ;)

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Op zich is ADSL helemaal niet "ingewikkelder" dan kabel. Het aanvragen duurt vaak wel wat langer, meestal tot ongeveer een maand voor ADSL. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Verder is het ook mogelijk om zonder volledig telefoonabonnement van KPN van ADSL gebruik te maken, je betaald dan enkel de kosten voor de vaste lijn (ik geloof 9,50 per maand).

Over het algemeen krijg je bij ADSL op het moment gewoon meer snelheid voor je geld. En ik heb nog nooit gemerkt dat ADSL "meer gezeur" is dan kabel (en ja, ik heb ervaring met beide), de installatie kost ongeveer evenveel moeite en daarna merk je aan je verbinding toch niet via welke kabel je gegevens binnen komen.

Kies dus gewoon het abonnement dat voor jouw situatie de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft en voldoet aan je eisen. Succes :)

public void ik()

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10-2025
Dank voor de reacties!!

Erg leerzaam, en me nu ook een stuk duidelijker.
Oke, als ik een maand niet op internet kan is misschien niet zo probleem.. dan moet ik maar even naar me ouders en via hun pc mijn betalingen doen.

UPC is dan wel 60 euro, voor 20 mbit. Ik heb trouwens wel digitale TV op het adres.
Over ADSL is me ook al wat meer duidelijk, dank je!

Hier staat ook de afstand in:

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Ep-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 830 meter.

830 Meter hmm.
Vraag me af of ik dan wel uberhaupt 20 kan halen en het niet zonde is voor me geld.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

830 meter is nog wel te doen.
SMSfreakie schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:26:
Dan haal je idd makkelijk tegen de 20mbit :)

gezien ik op een 1000 meter zit :p
offtopic:
1000? pff... ik op 72 meter B)

[ Voor 80% gewijzigd door Gunner op 17-11-2006 11:27 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dan haal je idd makkelijk tegen de 20mbit :)

gezien ik op een 1000 meter zit :p

404 Signature not found

Pagina: 1