Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mobiel toont i-mode sites en toch geen i-mode mobiel

Pagina: 1
Acties:

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-11 09:29
Volgens alle specificaties is mijn Sony Ericsson K800i geen i-mode telefoon. Maar ga ik naar www.google.com/imode?hl=en of naar i-mode.rug.nl dan tonen deze i-mode pagina's zich gewoon op mijn mobiel.

Wat maakt de K800i dan geen i-mode telefoon? Omdat de link naar de kPN i-mode portal are niet default inzit?

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:24
Omdat hij niet wordt ondersteund door kpn. Daarom kun je ook niet het hoofdportal van kpn op.
Overigens kon dit een jaar geleden nog wel.
In principe zou kpn d k800 wel zo tot een imode toestel kunnen maken.

• SAICRJMPM
Ik lees net op een website dat bij i-mode er gebruik gemaakt wordt van een eigen protocol om met de i-mode gateway te praten. Die vertalen de verzoeken naar standaard HTTP en TCP/IP en halen de i-mode pagina op van een webserver. De gateway vstuurt het weer via het eigen protocol naar de mobiele telefoon.

Een telefoon die dit protocol niet ondersteunt kan dus wel i-mode pagina's ophalen als hij direct de webserver benaderd via HTTP en TCP/IP. Zo een telefoon zal echter nooit gebruik kunnen maken van de i-mode diensten waar je moet betalen voor een webpagina omdat dit denk ik via dat protocol afgehandeld wordt tussen mobiel en gateway.

Dit is wat ik ervan begrijp zover.

Verwijderd

SAICRJMPM schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:30:
Ik lees net op een website dat bij i-mode er gebruik gemaakt wordt van een eigen protocol om met de i-mode gateway te praten. Die vertalen de verzoeken naar standaard HTTP en TCP/IP en halen de i-mode pagina op van een webserver. De gateway vstuurt het weer via het eigen protocol naar de mobiele telefoon.

Een telefoon die dit protocol niet ondersteunt kan dus wel i-mode pagina's ophalen als hij direct de webserver benaderd via HTTP en TCP/IP. Zo een telefoon zal echter nooit gebruik kunnen maken van de i-mode diensten waar je moet betalen voor een webpagina omdat dit denk ik via dat protocol afgehandeld wordt tussen mobiel en gateway.

Dit is wat ik ervan begrijp zover.
klopt wel. Je kunt bijna met elke mobiel i-mode instellen maar niet alles gebruiken. De mail-functies bijvoorbeeld werken ook niet

• SAICRJMPM
Hoe stel ik die KPN i-mode portal in? Wat is het adres daarvan?