Remote Installation service start niet meer(RIS op membersr)

Pagina: 1
Acties:

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11-2025

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Bij ons hebben we het volgende probleem.
Na installatie van Microsoft Security patches wil de Remote Installation service niet meer starten.
Als ik een "net start binlsvc" geef dan krijg ik de volgende melding:
The dependency service doen not exist or has been marked for deletion.

In de EventViewer verschijnt:
Event ID 7003
The Remote Installation service depends on the following nonexistent service: DHCPServer

Nu draaid RIS bij ons op een memberserver en zijn twee andere servers binnen het netwerk domaincontrollers die dhcp server zijn. DHCP heeft dus nooit gedraaid op deze RIS server.

De RIS server is in de dhcp geauthorised.

Iemand enig idee hoe ik de "koppeling" tussen de ris server en de dhcp service op de andere servers weer kan herstellen?

We hebben inmiddels de securitypatches weer gedeinstalleerd maar dit maakt niets uit.
Als ik op de ris server de dhcp server service installeer, dan start de Remote Installation service wel.

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds

• TheZoo
  • Laatst online: 31-01 17:18

TheZoo

Animals Behind Bars

Verwijder de dependency. Dit artikel kan je op weg helpen.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Ik weet niet of het verstanding is om de dependancy te verwijderen want de koppeling naar DHCP is wel nodig zodat de werkstations via het netwerk kunnen booten om verbinding te maken met de RIS server.
Misschien kan de Remote Installation service dan wel starten maar dan werkt het rissen waarschijnlijk nog niet.

En het artikel betreft een dependancy voor de BITS service, dat heeft verder weinig betrekking tot het probleem van een Remote Installation service lijkt mij.

• TheZoo
  • Laatst online: 31-01 17:18

TheZoo

Animals Behind Bars

In het artikel laten ze zien hoe je een dependency verwijdert, het ging mij ook niet om BITS. Je kan de dependency verwijderen, testen en als het niet werkt, gewoon weer toevoegen. Niet geschoten, altijd mis.

Wat heb je trouwens zelf al geprobeerd om het werkende te krijgen, behalve het uninstallen van de hotfixes.

[ Voor 21% gewijzigd door TheZoo op 17-11-2006 11:20 ]

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Ik heb eigenlijk alles in de AD nagelopen of het nog goed stond, op de dhcp servers gecontroleerd of de ris server nog authorised is. Alles werkt ook nog steeds prima, de ris server werkte voor de updates ook gewoon normaal.
Als ik nu op de risserver bijv. de Remote Installation Services Setup Wizard een controle laat doen "Check this Remote Installation Server for errors" dan geeft hij ook aan na "Starting the required remote installation services" bij "Authorising DHCP" : The depedency service does not exist or has been marked for deletion.

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Oke heb die debug mode aangezet, maar in het log bestand word alleen vermeld welke instellingen de Remote Installation service moet handteren. Als ik bijv. een client wil rissen dan komt dat niet in het log bestand terug omdat de client zo ver niet eens komt.

Het lijkt nu dus dat het probleem word veroorzaakt door de domaincontroller die dhcp uitgeeft, daar lijkt het fout te gaan wat ook kan verklaren waarom mijn risserver ineens zijn koppeling met dhcp kwijt is.
Alleen krijg ik op de dc geen foutmeldingen in de eventviewer...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Inderdaad, net even bij mij @Work gespiekt. Bij ons draait RIS ook op servers, die geen DHCP-server zijn (DHCP wordt geclusterd vanuit het rekencentrum aangeboden).

De BINL-service heeft op onze RIS-servers (W2K) géén dependency met DHCP en de DHCP-service is niet eens geinstalleerd op deze RIS-servers. Volgens de verschillende beschrijvingen op Technet is de BINL-service verantwoordelijk voor de PXE-interactie met clients.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Ok we hebben het opgelost.
Ten eerste bleek op de tweede domaincontroller Event 1056 voor te komen:

"The DHCP service has detected that it is running on a DC and has no credentials configured for use with Dynamic DNS registrations initiated by the DHCP service. This is not a recommended security configuration."

Hier heb ik het administrator account toegevoegd bij de credentials van de dhcp. Nu kon ik terug zien in de dhcp log dat de pctjes die gerist moesten worden een ipadres toegewezen kregen.

Vervolgens heb ik op de risserver alle dependency's op de BINLSVC service verwijderd en alleen Tcpip als dependency op de BINLSVC service laten staan.

Thanx allemaal d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Baziz op 21-11-2006 10:28 ]

Pagina: 1