Toon posts:

Quadro Nvidia kaart, vier monitoren?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een Quadro Nvidia FX 1400 PCI card gekocht met daarop twee DVI ingangen. Ik wil op deze kaart graag 4 monitoren aansluiten, waarbij het beeld verdeeld wordt over deze vier monitoren.

Als ik twee monitoren aansluit gaat het goed, monitor 1 wordt als monitor 1 herkend, monitor 2 als twee. Nu dacht ik slim te zijn en een DVI -D splitter te kopen, maar op het moment dat ik deze aansluit worden beide monitoren als monitor 1 herkend en krijg ik hetzelfde beeld op beide monitoren, wat ik dus niet wil.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor, moet ik een ander soort splitter of kastje kopen om dit toch te kunnen bereiken? Hoeft niet perse DVI te blijven, mag ook via DVI - VGA splitter gaan.

Alvast bedankt, vriendelijke groet

Verwijderd

Gaat niet.

Je kan 1 groot scherm aan sluiten of 2 aparte, maar geen 4.
Beste, als je nog een vrij PCI-e slot hebt is er een kaart bijzetten.
Om op het werk een cad station van een derde scherm te voorzien heb ik een simpel pci kaartje erbij gezet met dvi.
Nu zullen er ook wel pci kaartjes zijn met dual dvi maar destijds waren er slechts alleen dure matrox kaarten.
Pak je een 2e PCI-e kaart let dan op dat je ze niet in sli zet, dan kun je weer maar 1 uitgang gebruiken lijkt per kaart ipv alle 4.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of je moet van die matrox dualhead2go dingen kopen. als je er daar 2 van hebt is een quad setup goed mogelijk :).

Anders zou je er nog zo'n PCI kaart bij kunnen kopen :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Even iets recht zetten, voor zover ik weet heeft de Quadro Nvidia FX 1400 een PCI-e interface en geen PCI interface. Voordat we de dingen door elkaar gaan halen, moeten we natuurlijk de beestjes wel bij zijn naam noemen. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:45
Terw_Dan schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:13:
Of je moet van die matrox dualhead2go dingen kopen. als je er daar 2 van hebt is een quad setup goed mogelijk :).
Of gewoon de matrox triplehead2go? en dan nog 1 scherm apart.

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 10:07
V&A aangeboden: NVIDIA Quadro NVS 440
Dit is een aanbod van een kaart die standaard 4 monitoren aan kan sturen (hier zitten 2 gpu's op welke ook op de geforce 6600/6200 zit van nvidia)

NVIDIA Quadro NVS 440

Btw, het zal geen snelheidmonster zijn omdat het een NVS is.

Opleiding Brandveiligheid

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip van die NVS 440, misschien kan ik iemand vinden die een NVS 440 PCIE of een Matrox QID / Matrox G450x4 MMS wil ruilen tegen een Nvidia Quadro FX 1400....

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 10:07
@HD66,

Zou je mij even willen mailen op :Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/132224/FFFFFF/000000/1 Want ik hem mischien wel een mooie oplossing voor jou. Sorrie dat ik in dit topic reageer, zou ander niet weten hoe ik hem zou kunnen mailen.

Opleiding Brandveiligheid

Pagina: 1